sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday, 30 May 2010

panas

tangan gua masih panas. panas beb. uhhh. T_T
mandi suda.. tapi masih sama. panas. tapi gua tahu. ini semua salah gua jugak.
sengal betul la. 

bangun pagi-pagi tadi,
gua mengidam la pulak. nak makan sambal udang.
tak fikir panjang. gua merancang. pasni kene keluar jugak. pergi carik udang. gua mahu masak la. sorang-sorang pun boleh jewk. bukan masalah.


yang lawaknye tyme nak masak tu lah. gua wat silap. silap yang bikin gua panas!!
gua pergi rebus cili kering, tapi tak potong lak cili tu.
pastu dah sudah rebus, gua pk, kalu blender skali nan biji cili neyh, sah-sah berapi. dah la cili pedas. gua tak makan pedas kowt.
gua ambil inisiatif la kononye.
gune tgn potong cili tu. selamba jewk. nan poyo habis.
akhirnya, time nga masak tu, kepanasan datang.
panas weyh tgn ini. panas!


gua pulak boleh wat sengal. pergi pegang tgn membe, tanye dye. ade rasa panas tak? dye cakap, bukan panas dalam kew? sebab dye tak rasa panas pun. haha. sengal betul. tapi yang pasti. tangan ku masih panas. ;)

walaupun aku panas, tapi puas hati la. sebab gua dapat gak makanan yg diidamkan. sambal udang. ;))






Friday, 28 May 2010

makan jom!! :)

agak pelik la tapi, tapi takpe. just let it be a day.
rini nak kongsi resepi, resepi mak yam, (ataw name sebenar, ayam)
takla, neyh resepi pakai goreng jewk, beasela. saya bujang. haha

ok, ini bahan-bahan yang digunakan.
  • bawang puteh
  • bawang puteh(sebenarnya mahu bwg merah, tapi aku salah beli, ingat bwg kechik. rupenye bwg putih jugak.haha sengal jewk. takpe, aku suke bwg putih.
  • tomato kegemaran
  • mushroom
  • isi ayam.potong dadu ekh.
  • lada yg kecik tu 2 biji, biji ke ulas? buleh la. janji ade
  • mee
pastu, campakkan semua sesuka hati ke dalam kuali. bubuh gula, garam, secukup rasa. dan yg paling penting, masukkan black paper dan oyster sos dgn penuuh kasih syg. ;)

bahan-bahan yang dimentionkan tadi.



neyh dye hasil cik tiena masak. haha. sedap kew? haha. aku jewk taw. sebab aku yg makan. 

Thursday, 27 May 2010

fikir sebentar

aduss^^
masih dalam keadaan sama. hati sehat, :)
kondisi badan masih tak dikenal pasti. tapi ini biasa.
mahu fikir, tapi penting ke? (sempat lagik tanye, mestilah penting)
mahu sambung belaja kat sini. betul ke buleh? aku pun tak mengerti. takpe nt nak confirm semula. sambung degree dimana? 

sekarang nga minum hot choclate. sambil na mkn. loya lagi benarnya. tapi nak tunggu sampai bila? aku usha tiket nak balek malaysia. mak aihh! harganye tak tahan. nie semua sebab tataw na smbung belajar dimana punye pasal. dah lambat book tiket. arghhh^^


saya sebenarnya mahu tetap disini. cakap tahun ni buleh raye kat umah. memang seronok.
walaupun hari raya aku tak macam raya. tak bersemangat. 

tadi bukak ms. jumpe albert.
asal nama kau jadik albert? mane la aku kenal. name nak glamour jewk. tak tahan.
pastu nak marah aku plak lupe kau nie sapew.
sengal punye albert. dah la letak gamba tyme tadika. ceyt.


weyh, skang ada tugas. mahu buat sesuatu. ok. cau. 
doakan tiena dapat balek malaysia dgn selamat. nak raya. n jumpe my syg. ;)




sangat loya

exam sudah tamat.
asal rasa nak termuntah jewk nie?
makan tak lalu,
baik aku tidow dulu.
tapi kenapa ada rasa camni?
rasa meluatkah saya?
sebab lihat sesuatu yg tak disukai?
melampau betul,
tak suka pun, tak perlula sampai nak muntah,
mengada-ngada betul.

over pulak rasa,
memang la aku bukan siapa-siapa nak menghukum,
aku tak hukum,
aku orang biasa,
yang suke mengomel,
nak cakap jewk,
tak suka la orang mencapub (cari publisiti murahan),
tak mention sape,
saje cakap,

rasa nak muntah aku,
makin hari makin menjadi,
sampai rasa cam dah tak sihat sgt,
loya-loya.

tlg jgn buat aku camni,
takut nanti suatu hari,
aku termuntah depan kau,
peringatan awal..
haha

maaflah bg yg terasa,
sbb itu bukan niat ku.





Tuesday, 25 May 2010

setelah sekian lama menyepi.

suda lama sangat tidak memblogging. saya kan sibuk sejak kebelakangan ini. pergi ke shanghai. semata-mata nak g tengok ekspo shanghai 2010. 


pertama kali sampai ke shanghai. seyh, rindu pulak kat malaysia. seyezly, bandar dye lebih kurang cam kl. hari pertama dah pergi ekspo tu. tp cam lewat gak la. sebab sampai shanghai dari beijing pun dah kul bape. ditambah pula keletihan tahap gaban. sebab buleh duduk jewk sepanjang perjalanan. faham-faham je la.


ok, kali nie tak banyak pulak sy amek gambar, sebab ramai gile orang kowt. memang tak buleh bla. mane yang sempat jela ade.
ok. sesudah itu. tak ingat dah wat apa. pulang ke hotel. dan tidur.

macam-macam dapat makan kat sini. yang kire cam besh la. nasik lemak.
urm. dalam kesesatan aku dan 2 orang classmate aku. jumpe tempat membeli belah. memang shopping sakan la. hoho.
tapi, part yg tak tahan, ternampak dunkin' donuts. nampak jela. huhu.
kempunan la...
takpe, tak lame ag nak balek suda. mahu makanan.


yang laen, bease2x jewk. sekarang nak kene study. nak periksa lagik.

Monday, 17 May 2010

pahit

malam ini pahit. maafkan aku. aku tahu aku mampu bertahan. aku harap kau juga boleh bertahan.  sebab aku sayang kau. selamanya.

Sunday, 16 May 2010

sesuci pinggan

impikan cinta yang suci.
cinta yang hakiki.
mencari pengertian cinta suci.
adakah ia sehijau daun.
atau seputih salji.
sebenarnya, cinta itu wujud.
tapi, ia anugerah.
buat mereka yang menyayangi.
memahami.
kejujuran. keikhlasan. keinginan. 
kesucian.

jiwang petang sebentar bersama tiena, :))

saya suka ayat anda! :)

Tarikh  : 15 Mei 2010
Masa    : 6.00 ptg
Tempat : bilik nike
Aktiviti : celebrate birthday-birthday 四班同学 yg tertunda, 
v.i.p      : 张 laoshi, dong ling laoshi
yang diraikan : hafeizhi, hafeisi, nusha, nike

 kek untuk mereka. sedap sangat! :)
ini masakan kami semua. semua orang. 
sape kate kat china takleh makan makanan malaysia?
skrg dah terbukti, classmate aku mmg berbakat dlm masakan. hoho :)
yang pasti aku tak makan banyak la. sebab semuanya pedas.
yang aku taw, ada kari, ada tomyam, masak lemak, nasik lemak, pastu, macam2x ag la,
semuannya dimasak khas oleh dak2x pompuan kelas aku, n syazwan,
memang seronok bile dapat makan makanan malaysia nie,
besh, walaupun aku tak la layan sgt,
tp seronok gak, tengok org lain mkn, banyak lebih kowt,
sebab classmate aku sikit jewk pun, 
tapi tadi nusha tak datang la, dia kuwa g shopping,
malam baru pulang.
ini nak tunjuk muka-muka gembira,

haha,ini barisan yg diraikan, na potong kek, muka mereka blur, aku tataw napew,
ini yang sempat amek, tapi skewt jela, sebab aku kan sebuk duk minum air, haha.
muka fokus tgok makanan, huhu^^
cikgu aku belaja makan guna tangan, hebat kowt dye, i loike ur style, :)


guru kelas ku yang nakal, hehe..
ok, cerita besh nie, tadi cikgu tanya sorang-sorang dak kelas aku, sal 男朋友和女朋友。(boyfriend n gurlfriend)
pastu, tuan punye body mmg tak jawab la, semua orang lain la jawabkan,
pas sudah tanya 以后, cikgu cakap,
wahh, korang nie hebatla, muda-muda ag da pandai, huhu^^
pastu seseorang jawab " 老师, 现在我们都准备好了" "(sekarang kami semua sedang bersedia)
laoshi tanye balek, 准备什么?( bersedia apa?)
dia jawab balek, 结婚了. jiehun le (untuk  berkahwin)
pastu, cikgu terus tanye, bila nak kahwin??
hahaha, sengal..
jawapan dia sengal,

yang pasti : ayat anda mmg bergaya, i LOIKE! ;)


Friday, 14 May 2010

insan bernama kasih

ini coretan tentang diriku. tentang hati dan perasaan aku.
tentang apa yang ku panggil cinta sejati.
memang ku hanya seorang lelaki biasa. hidup yang serba sederhana. tapi, teman tetap panggil aku si kacak. ku tak pernah rasa aku kacak. sebab ku lebih selesa jadi yang biasa-biasa.

rutin aku, sejak dari sekolah menengah. tiap minggu ku akan keluar. melepak di bandar. disebabkan every week juga ku keluar dgn girl yang berbeza, kawan ku cakap aku playboy. ada ramai girlfriend. 

sebenarnya bukan semua tu girlfriend aku. tapi adalah juga di antaranya. mencari girlfriend tu cam rutin aku. cam hobi gitu. 
kalau ada jewk perempuan yang lawa, hot pastu kire memang manarik la. aku pun terus amek step. tackle lol. apa lagi nak tunggu. selalunya juga, tak la susah sangat untuk aku memikat perempuan ini. sebab golongan mahir la katakan.

tapi, kebanyakan perempuan yang aku jumpa semuanya adalah sekadar mengisi masa lapang aku. lepas aku berjaya dapatkan perempuan yg aku mahu. rasa cam puas hati la. sebagai seorang lelaki kowt. cam hebat lah. then, aku jugak la yang mintak pisah.

sampai satu saat, aku kenal dgn 'kasih'. dia lain dari yang lain. ntahla. pertemuan kami memang tak dirancang. dah berkali-kali kami bertemu. asyik terserempak dgnnya beberapa kali. aku memang jatuh hati dengan dia. dia cantik. dia lemah lembut. memang sangat menarik.
ada satu hari itu, aku memang nekad mahu kenali dia. aku tunggu dia. aku try cakap nan dia. tapi, satu patah kata pun tak keluar dari mulut dia. aku agak sedih. tapi masih tak putus asa. aku sampai ikut dia balik rumah dia. memang aku mahu kenali dia. kawan aku pun cakap aku dah gila.

aku pun rasa cam tu. aku gilakan dia. memang sepanjang saat aku ingatkan dia. dia yang bernama kasih. cam mana aku mahu katakan padanya. dia dah amek hatiku.
nasib di sebelah aku. kawan kasih layan aku. memang chare. kire aku dapat la no telefon kasih. walaupun telefon rumah jewk. sedaya upaya aku mahu kawan dengan kasih.

selepas beberapa ketika. aku sudah berjaya bersahabat dengan kasih. hampir 2 minggu la kami rapat. tapi hanya seketika. 2 minggu. selepas itu. dia kata padaku. dia dah tak boleh teruskan semua ini. tak boleh terus berkawan nan aku. 

memang terkilan aku saat tu. pertama kali ada perempuan kata camtu kat aku. rasa hina. kecewa yang tak terhingga. kerna dia ialah cinta pertama sejati aku. walaupun dia tak mengetahuinya. sungguh aku kata. hanya dirinya yang ku mahu.

memang aku kecewa dengan dia. tapi, cinta aku pada dia tak pernah padam. aku masih telefon rumah kasih,walaupun dia memang tak pernah nak jawab panggilan aku. pergi rumah kasih, walaupun hanya boleh tengok bumbung rumah dia. dan yang aku tak pernah berhenti buat, bertanya tentang dirinya pada teman dia. senantiasa.
aku tahu diri aku tidak sempurna. kasih itu memang sangat sempurna. dia cantik. manja. ayu. bijak. memang tik tok la. tak mustahil dia tinggalkan aku. aku tak pernah lupakan dia walau sesaat.

dalam masa 5 tahun aku sudah ditinggalkan kasih. aku kembali dengan perangai lama ku. menjadi kaki perempuan. walaupun itu bukanlah permintaan aku. bukan apa yang ku mahu. tapi, aku sudah tak seligat dulu. sebab masih ada sayang buat kasih dalam hati aku.

juga aku kenali seseorang seiras kasih. perangai, gayanya, tak ubah seperti kasih, mira. tapi mira ini layan aku tak seperti kasih. kasih bercakap tegas dengan aku. mira pulak ikut semua cakap aku. masih tak setanding kasih.

hampir sebulan aku bersama mira. ada seseorang menghubungi aku. katanya, mira itu adalah kekasihnya. aku ragu-ragu. kerna suara itu milik perempuan. ohh, tidak! mira adalah seorang......

buat sekian kalinya lagi aku kecundang dalam cinta. ku tak pernah putus asa. ku kembali menjejak kasih aku. ku tahu. suatu hari hati kasih akan terbuka untuk aku. aku tak pernah putus doa supaya aku dapat bersamanya.

aku tahu aku masih muda. tapi sungguh ku kata. kalau aku mahukan kasih sebagai ibu pada anak-anak aku nanti. mahu kasih temani aku sepanjang hidup aku. hanya kasih. saya sayang pada kasih.

petang itu, tak sangka aku bertemu kasih. lepas 5 tahun. aku sebut nama dia, "kasih, awak makin cantik sekarang". memang ayat spontan keluar dari mulut aku. tapi, respon dia? dia tak ada sebarang respon. aku macam tak wujud depan dia. suara aku seperti tak kedengaran. kasih, tapi kenapa??

aku tak tahu apa salah aku dengan kasih. aku tak mengerti. aku tanya kawan kasih. apa kasih cakap tentang aku? mereka cakap. kasih tak pernah cakap pasal kau. kenapa? aku seperti tak pernah wujud dalam diri kasih.  

kasih ada adik. aku usha adik-adik kasih. amek hati mereka.  aku rasa cam senang la skewt nak dekat balik nan kasih. aku dah mula lepak nan kawan kawan kasih. sebab mana la tahu, kami boleh teserempak. memang aku mahu melihat kasih. melihat mata kasih yang layu tu.

ku selalu titipkan pesan buat kasih kepada teman-teman. manalah tahu, hati kasih terbuka untuk bertemu aku. memang betul pun, segala usaha aku selama ni tak sia-sia. kasih sudah tak kisah bertemu dengan ku. walaupun dia tak cakap dengan aku. tapi, dia dah mula terima diri ku. walau bukan di hati. tapi di mata.

dari mata turun ke hati. :)
mula-mula ku cakap dia tak layan la. tapi memang dia  camtu. hati dia akan lembut juga nanti. aku yakin. dia kan cakap nan aku. kan kasih? awak akan buka mulut utk cakap dengan saya.

akhirnya, kasih cakap nan aku. tapi, ayat pertama dia. boleh tak awak layan sy cam awak layan orang lain.  saya tak selesa la awak buat camni. rasa lain macam. boleh? 
kalau awak boleh. baru saya sudi kawan dengan awak. 
aku dengan pantasnya jawab. ok! boleh boleh.

yes! kasih sudi terima aku sebagai temannya. memang satu malam tu aku tak boleh tidur. terkenang kasih tersayang.  disebabkan aku memang terlalu gembira kerna kasih. aku delete semua nombor telefon perempuan dalam henfon aku. aku dah stop keluar dengan perempuan lain. aku ingin berubah. aku mahu fokus. fokus pada kasih.

kasih itu tetap seperti dulu. sedang aku mula rapat dengannya. memang aku sedari. takde satu pun sifat dia yang berubah. dia layan aku hanya sebagai seorang kawan. memang dia dah berkali-kali kata. dia tak suka aku. dia hanya boleh kawan jewk nan aku. memang la sebagai seorang lelaki, aku tercabar dengan ayat dia. tapi, ku tak peduli. sebab aku cuma mahu memenangi hati kasih. 

ramai juga lelaki yang inginkan kasih. tapi, kasih.. 
dia masih belum mahu terima sesiapa. jadi terang lagi bersuluh la yang aku masih berpeluang.
aku sanggup buat apa-apa jewk untuk kasih. segalanya untuk kasih.
sebenarnya, aku agak tercabar gak la dengan kawan-kawan lelaki kasih yang ada hati padanya. mahu taknya. mereka agak kacak, pandai, dan memang serba lebih la. 
sedangkan aku, hanya mahir memikat perempuan.

ku sangat bahagia bersama kasih. walau hanya sekadar teman. family dia pun semua dah kenali diri aku. gembira sangat, sebab kedudukan aku dalam hidupnya dah tak tergugat. mama kasih pun baik sangat dengan aku. 
kasih masih tak berhenti-henti ulang, bahawa dia dan aku hanyalah teman. tak kan lebih dari tu. aku iyakan jewk. sebab aku tak mahu kasih jauhkan diri dia dari aku. sifat jujur kasih tak pernah luntur. dia akan buat apa saja untuk penuhi tetap dengan pegangan dia. dan aku hormati itu.
keakraban aku dan kasih semakin hari, semakin jelas. sangat jelas. sampai orang sekeliling semua kata yang kami adalah pasangan kekasih. tapi, kasih sepantas mungkin menegaskan. yang kami hanya kawan. dan mungkin kawan baik.
aku terima kata kasih. memang hati aku tak pernah letih mencintai kasih.  sejak kami baik, aku baru dapat nombor henfon kasih. dia cakap, nombor itu hanya buat orang yang dipercayai sahaja. maknanya, kasih percaya pada aku.

aku skandal kasih. seronok aku. memang tak terhingga. sebab aku memang sayang kasih. skandal pun jadik la. hoho.

teruskan perjalanan hidup, bulan depan kasih kena ikut papa dia. berpindah jauh untuk beberapa tahun. aku memang terkejut dengar pasal tu. aku tak mahu pisah dengan kasih. tidak. ku takkan mampu bertahan tanpa kasih di sisi.

dalam masa sebulan tu, kami memang habiskan masa bersama. rumah kasih, dah macam rumah aku. papa mama kasih, dah macam ayah mak aku pulak. tapi, aku memang mahukan sisa-sisa hari aku dihabiskan dengan kasih. macam-macam kami buat bersama. makan. tengok bola. jogging. main layang-layang. menonton. 

dalam masa itu juga, aku amik kesempatan untuk luahkan segala rasa aku padanya. memang aku tak kisah walau apa pun respon kasih. yang penting, aku nak dia tahu. yang aku betul-betul cinta pada dia. tapi, saat tu, kasih minta aku berikan masa pada dia.

masih ada 2 minggu lagi sebelum kasih pergi. aku sangat terkejut dengan jawapan kasih. dia cakap, dia sayangkan aku. aku rasa cam nak menangis. tapi, dia boleh cakap plak yg masih ada rasa tak suka pada aku. tapi, dia tak tahu mende ape. tak kisah la kasih, yang penting saya sayang awak.

kami tiada hubungan. kami cuma nyatakan keinginan. mahu hidup bersama nanti. kasih sanggup hidup dengan aku. aku terharu. itu yang ku mahu. hidup bersama kasih.
tapi, dalam otak aku mula berputar-putar beberapa soalan,
mampukah aku membahagiakan kasih?
bolehkah kasih terima segala kekurangan aku?
sudah bersediakah aku?

kami teruskan ini,
terus kan rasa sayang kami mengiringi hubungan ini,
walaupun tak tahu mana hujungnya.

esok, kasih akan pergi. pergi buat seketika. aku seperti hilang arah. ku dail nombor kasih. katakan padanya,
"kasih, saya tak mampu untuk bahagiakan awak."
maaf.
sampai situ sahaja. aku mampu kata.

kasih terus letakkan telefon,
dia cuma menghantarkan sekeping sms.
'kalau itu jalan yang awak pilih, saya terima. tapi saya nak awak tahu, saya takkan terima awak kalau saya tak boleh terima kekurangan awak. dan kalau awak rasa awak tak boleh bahagiakan saya, kenapa tak dari dulu awak ada rasa macam tu?. ok lah, saya tak kisah  awak nak cakap apa. harap awak bahagia. salam'.

memang menitis air mata aku. baca itu. aku terfikir. aku memang bodoh!
tapi, segalanya sudah berlaku. itu adalah kehendak takdir. kasih bukan untukku.
kini, kasih sudah pergi. jauh dari mata aku. sayang aku buat kasih masih belum pergi.
sayang dia masih setia bersama aku. 

hari ini tiba harinya. kalau dulu aku ke kenduri di rumah kasih walaupun tak dijemput, kerna abangnya kahwin. kali ini aku dijemput. aku hadir. bersama sayang aku buat kasih, serta bayang-bayang cinta kami.

pengantin itu memang sepadan, bagai pinang dibelah dua. aku mengenali seseorang. pengapit perempuan. pengapit perempuan itu adalah kasih. kasih sangat gembira saat itu.mungkin kerna perkahwinan kakaknya. tak lama lagi pasti gilirannya pula yang tiba. sepanjang hari, disisi kasih, ada seorang jejaka. aku lihat mereka. bahagia. aku terkedu. tapi aku gembira. kerna dapat melihat kasih tersenyum.

sesekali mata kami bertentangan. aku senyum padanya. dan dia membalas senyuman ku. ku dekatkan diri padanya. aku mula berbicara. memohon maaf atas silap ku dulu.
dia kata padaku, dia sudah lupakan semua tu, dan dah lama dia maafkan aku.

suci sungguh hati kasih. kini, ku sudah lepaskan kasih bersama orang baru.
ku cuma mahu lihat kasih bahagia. aku sayang kasih, walau dia milik orang lain.
hati aku tak pernah terbuka untuk wanita lain lagi. 

aku mahu lelaki yang bersama kasih itu ,
jaga kasih dengan sepenuh kasih sayang,
berikan yang terbaik buat kasih.

************************************************************************** 

p/s: kisah ini kisah aku tulis. suke hati la nak kene mengena nan sape-sape. atau takde kene mengena nan sesapa. ok. aku cuma harap mereka bahagia. (^_^)Y






 

Thursday, 13 May 2010

my man?! hehe :)

tiena dapat tagged dari cute nie sebenarnya. meh nak jawab. 

1. How tall should he be?
taller than me.

2. What hair colour should he have?
tak kisah pun colour pew, ade ke takde ke. hoho


3. What kind of personality should he have?
penyabar, sengal, sempoi, pastu yg laen biasa-biasa jewk kowt.


4. Older or younger?
usia penting kew? yang pasti, we getting older together, :)




5. What film actor should he most be like?
tak tengok movie la. mana nak kenal. adess^^ 
lol, tapi an. skang duk layan adamaya an.
nak cam adam buleh? hoho.






6. What singer should he most be like?
haha. nie aku suka. kalau buleh mahu cam dye nie. 
Wang Lee Hom. buleh nyanyi lagu cina utk aku. haha.



7. Do they need to cook?
 mestila. sebab kalau tak kita kene makan luar. kalau sy masak pun, t sape yg nak tlg an.

8. What is his best body part?
iskhhh, ade plak men tgok body part,
tak menahan. k la. mahu hati. hati yg best. baik hati.


 
9. What car should he drive?
suke hati dye la nak bawak kete ke, bus ke, lori ke,
ku tak kisah. yang penting kite tetap bersama.


10. What one thing completely turns you on?
 understanding. sebab aku kn pelik skewt.



11. Who was the guy on your mind when you were doing this survey?
yang tersayang la. tapi an, dye dah cukup sempurna buat saya. tak perlu la tanye mende2x  lain ag. syg, tiena jawab mende nie merepek-repek jewk. :)
jgn amek aty. tiena tetap syg kamu.hanya kamu. smpai bebila.ilysm ameer


12. Tag people to do this survey too.
miss izah 
ieyqa adam 

Wednesday, 12 May 2010

bila tak payah pergi sekolah belajar

hari ini kelas luar. kite pergi taman. asyik-asyik taman bunga. aku pun tak faham kenapa. asyik pergi taman bunga jewk. haha. papewpun, aku gembira. sebab tak payah pergi sekolah. bukak buku. saya suka kelas luar pertama ini.


sebenarnya, bunga dah tak banyak pun. sebab sekarang dah start musim panas..
bunga yang tinggal pun, adalah bunga di penghujung musim. sebagai pengenalan.  ini gamba taman ini. hoho~~

sekarang giliran budak sengal ini pulak. dia tengah seronok sebab dye tak perlu ke sekolah. :)
 

ok. sampai situ saja. hari ini keletihan. keje sekolah aku berlambak ag sebenarnya. tapi, aku suka gak takya g sekolah tadi. walaupun kaki sakit la. berdiri hampir 2 jam dalam bus utk pergi dan balik ke taman itu. serta berjalan disana lagi. ok, takleh lelama. nak wat keje sekola pulak kot. (kalu rajin). tak pun ku tidow. nyte~~

Tuesday, 11 May 2010

sebuah pengakhiran

jika ini adalah sebuah suratan,
hati ini sangat terharu,
bingung dengan pengakhiran ini,
tapi hakikat ini ku terima,
ku berpijak di bumi nyata ini,
untuk mengakhirinya,
lantas berkata,
sampai disini,
akhir,
titik

Sunday, 9 May 2010

mom to be =P

menelefon ibuku sebentar tadi. ibu sedang berjalan-jalan kat 'thestore'. membeli makanan utk hari esok. rindu aku saat itu. g membeli belah utk semua. kalu dulu walaupun tak selalu ikut, tapi aku pernah gak ikut. seronok. sebab beli makanan lah katakan.

ku ucap selamat hari ibu. :)
tapi, dye cakap akak aku masih merajuk. sms jewk. wish hari ibu. akak aku tacing tahap gaban la tu.. pe kes ku tak tahu. tapi ingin tahu. napew cmtu ana? adess, ngade2x la ngajuk nan mak. 
sudahlah macam tu. tak baek an wat cmtu. kita kan mahu jadik anak yg baek! 

cakap pasal ibu,
jap, mahu bicara tentang cita-cita dulu,
tiena mahu jadi ibu tiri,
kalau nak bukak balik cite sal ibu tiri nie, panjang pulak,
sampai esok pown tak abish cyte,
tapi seyezly, ibu  tiri tu salah satu cita-cita saya,
tapi itu dulu.

sekarang,
cita-cita baru tiena,
mahu jadi ibu,
ibu yang baik,
hahaha,
walaupun masih terlalu awal utk cakap camni, 
suka hati saya la tapi,
nak cakap apapun.

memang la sekarang,

belaja pun tak habis lagi,
kahwin pun belum ag,
masih jauh lagi utk capai cita-cita tu,
huhuhu^^
tapi tak salah ada cita-cita,
ada la juga keinginan,
saya mahu,
jadi ibu,


tadi tiena lepak kat taman nan budak 1 batch.
pastu sempat lagik posing, practice jadik ibu.



ini ibu berjaya. hahahahahahahahaha.
sudahlah tiena. hentikan dulu mimpi kamu ni. sambung cita-cita ini lepas abish belaja nanti ok!
baiklah. to be continue~~









pesanan sebelum madukan saya.

ini untuk muhammad ameer bin zaaba jewk k.


 yang terbaik buat kita,
saya pun rela,
hanya untuk kali ini,
bermadu kasih,

kalau dulu,
pantang mendengar perkataan madu,
tapi hari ini,
saya rela,
madukanlah saya,
tapi hanya saya dan dia,
tak mahu yang lain suda ok?!

adil itu utama,
tapi, saya tak kisah kamu lebihkan dia,
yang penting sy tetap dihati kamu,
kamu,
saya syg kamu,

baca buku utk kita k?
final kan seminggu jewk.
btw, semoga kamu berjaya k.
buat yg terbaik!

dah, tak payahla nak on9 lelame,
g baca buku,
dia dah tunggu awk,
baca buku bebaek!
takecare,
lovekamu.
AMEER





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...