sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Tuesday, 15 March 2011

juara tak ke mana | dah bagus sgt la tu

pegang pada fakta bumi berputar ibarat roda,
air di laut ada pasang ada surut,
rasa di hati, ada manis ada pahit.











kalau hari ini kau  berjaya dan gembira keseorangan,

kesedihan kau hari esok juga adalah sendirian. 














kejayaan kau bukan untuk tunjuk siapa gagah, siapa hebat,
kejayaan bukan untuk dibangga dan dijaja.
cukup sekadar berjaya; untuk membina masa depan yang cerah.

kau tak perlu ceria, tak perlu gembira, tak perlu terlalu taksub hanya kerna kau berjaya hari ini.

hey!
tiada manusia yang sentiasa berjaya dalam hidupnya.

kerna KEGAGALAN itu selalunya lebih bermakna.


selalunya; people will work harder after they failed.
kalau tak, bukan people la tu. mende lain ;)

bukan mengata atau apa, cuma nak berkata-kata. aku tak berjaya, aku tak punya apa. aku masih belum berkerjaya. 

bukan tak suka berjaya, siapa yang tak mahu berjaya? siapa yang tak gembira? tapi perkara sementara. tak payah nak syok sangat duk panjang cerita. 

k. jum hidup bersederhana. amalan mulia 
   

3 comments:

Eqmal said...

kegagalan adalah kejayaan,,

ameer said...

kalau dah asek gagal tu baik tak payah terus usaha kn?..anggapla dah takde rezeki..sbb org yg bijak ialah org yg sedar n bersyukur dgn kekurangan yg ade kt diri tu :)

aleen aiden said...

yup,kadang2 manusia terlalu taksub dgn hal dunia.
xkata orangla,alin sendiri kadang2 lupa diri.hu3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...