sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday, 13 March 2011

sampai mati pun hanya aku yang bersalah


Aku mengaku, sampai mati pun hanya aku yang bersalah.
Memang, semua hanya kerna diriku kau benci.

Karma telah tertulis, yang dibenci akan terus bersalah.
Kerna itu aku tahu apa jalanku.



Kenapa kau membenci manusia biasa ini?
adakah kerna dia istimewa?
adakah kerna perangai buruknya?
atau lebih teruk, adalah kerna hatinya yang busuk?

pernahkah kau fikir?
bila kau membenci, hati kau tak suci.
bila hati tak suci, jiwa resah gelisah,
semua yang dia buat salah,
 malahan, melihat dia hanya menyakitkan hati dan matamu.

perlukah kau membenci?
dan perlukah kamu bersama lagi?

tak guna benci kawan sendiri,
baik tak payah kenal sampai mati?
daripada sakitkan hati.
dan buat modal mengata sana sini.
macam takde kerja lain nak buat.

iskhh, ini buat hati yang membenci.
tak termasuk orang yang dibenci.

kalau kita membenci seseorang, sepuluh orang yang membenci kita.
berbaloikah?

haha. suka hati aku je nak cakap.

sebenarnya; kau takkan untung sikit pun membenci orang lain,
sebab kita semua sama. manusia yang meminjam bumi. tak payah nak fikir diri dah bagus sangat. cakap tu cakap ni. cari salah orang lain, macam diri tak pernah salah. apakah?

memang membenci tak kan menenangkan hati. yang dibenci akan terus bersalah sampai mati.
jadi cubalah anda sucikan hati. jangan membenci!



♥ HIDUP BUKAN UNTUK MEMBENCI, tapi BERKASIH SAYANG 

SEKIAN. salam kasih sayang.





4 comments:

kepochicomel said...

MCM NAK LIKE 1000 KALI JEK ENTRI NI TAUU.

mrs.lovesick said...

entri contengan :)

NormaLiza Mah said...

salam... adakala kita mmg tak pasti knp org benci kita.. dan adakala kita juga tidak tahu kenapa kita terpilih utk dikasih olrh seseorang ....
semua ketentuan-NYA.. dan DUGAAN utk kita....

just drop by here to post a comment & klik ur nuffnang... im new blogger..... ingin membantu blogger lain ... hehehe..... semoga blog saudari lbh maju...sama2 lah kita memajukan blog kita.

Anonymous said...

Salam....syg aku mta maaf pada mu...aku sudah sakit kn hati mu...tapi walau pun aku sakit kn hati mu aku tatap syg pada mu....dalam hati ku hanya diri mu sorang...aku harap dalam hati mu biar aku sorang saja....aku enda lupa semua janji kita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...