sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday 27 March 2011

hey, si plastik beg

hye. selamat petang. :)

bersempena dgn earth hour semalam. aku dapat satu idea. satu idea yang beri aku kesedaran. mengenai bumi. sebelum itu. "cintailah bumi kita!"

ini bukan kisah recycle. atau apa kejadahnya. ini adalah kisah aku. i'm the one that love the earth. sebab aku masih diberi peluang berpijak di atas bumi yang indah ini.

saya, sebagai wakil dari bumi berkata; (sambil menjerit) I HATE PLASTIC BAG, BUT I LOVE U.

apakah maksudnya?

ini entri 2 in 1. sila beri perhatian lebih. tak faham takpe. i tak kesah.

haha, dengan penuh rasa mengarut. weyh, plastik bag sekalian jauhi diriku. i hate u!
btw, maaf buat yg tak de kena mengena. jangan terasa hati. aku tak maksud kan sesiapa. cuma biasalah. merepek sebentar. haha.

pelik kan? kenapa masih ada plastik bag atas bumi?
adakah kerna anda perlukannya? atau plastik bag ini memang tak boleh bla? tak sedar diri atau sama waktu dengannya?
aku pun tak faham sebenarnya. mari kita tanya pendapat salah seorang dari mereka;

dan ini jawapannya. 

manusia ibarat plastik bag ini ada di mana-mana. dan anda mungkin di antara mereka.
mari kita check jap, betul ke tak anda adalah plastic bag;
1) buleh dikitar semula
2) tak boleh dilupuskan
3) hari sabtu dan ahad adalah hari bahgia, kerna anda tidak diperlukan lagi. 'hari tanpa plastik bag'

dari hari ke hari, musim ke musim. gejala plastik beg semakin menular di kalangan remaja hari ini. maafkan saya, terkasar bahasa. tak perlu anda berpura-pura. sebab aku geli melihatnya. andai aku bisa memejam mata, menutup telinga. tidak aku mahu mendengar dan melihat golongan mereka.
takut lain pulak jadinya. 

dah, tiena. sudah. hentikan.

ok, sampai di sini saja. bebelan hari ini.
ingat pesanan akak. cintailah alam sekitar. guna semula dan segala apa yg kita ada sebaiknya. tak  perlu nak hipokrit sangat. atau nak menunjuk je yg lebih. padahal, hakikatnya tak seberapa. sedar sikit diri sendiri. bak kata makcik saya; "indah khabar dari rupa". *tetibe.

weyh, bersederhanalah. dan bersangka baik. supaya hidup kita aman tanpa plastik bag!
.: I    L O V E    U,   B U M I  :.

salam sayang; dari pencinta bumi dan lelaki itu (BF aku)


haha

p/s; aku taknak jadi plastic bag. tolonglah~~


1 comment:

Sang Gabriel said...

beg plastik = manusia
hmm

mungkin?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...