sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Tuesday 9 August 2011

rasa ditinggalkan.

bila malam ini aku lalui dalam suram,
aku rasa angin malam yang membuai kosong,
yang berlalu hanya bahang-bahang kepanasan dunia.






jika aku ulang masa ini,
aku makin sedar, yang terjadi itu silap dan salahku,
memang tiada daya,
lahirnya aku,
hanya untuk mengikut rentak dan arus ini,
menghabiskan hari-hari ku,
dan membuatkan aku dan engkau terpisah jauh.


jika aku di tempat mu,
aku tahu rasa sakit tu,
aku faham tahap sabar mu,
kerna itu,
aku terima kebencian dari hati mu.


cinta itu memang murni, tulus, suci, ikhlas,
dan tak pernah ada kurangnya.
cuma kepercayaan antara kita ibarat kaca,
yang disentuh berderai.


kalau direnung kenangan kita,
yang teringat, hanya buatkan luka aku berdarah.


aku mahu kuat,
aku mahu tabah,
kerna itu aku percaya;
hati yang tabah ini, utk si tabah.


dan cinta yang ikhlas ini, utk yang ikhlas mencintaiku. 
salam selamat tinggal.


*khas buat someone. jgn sedih-sedih. kita nak rayalah. ayuh bersuka ria! takde manusia dalam dunia yang boleh lari dari kesilapan. yang  berlalu, kita redhai. buang yang keruh ambil yang jernih. masih ada yang syg kat awkla. macam SAYA.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...