sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday, 10 October 2010

kesedihan yg terlampau; melihat ia dilanggar bus, kereta dan lori

semalam seharian aku membelah pasaraya sambil melayangkan wang wang yg ada. aku keluar membeli belah. dengan berbekalkan selipar jepun kesayangan, aku menaiki teksi ke sana.

semasa melintas jalan, selepas turun dari teksi, tregedi yg terjadi itu sungguh menyayat hati telah berlaku. ini pertama kali dalam seumur hidup aku. aku lihat ia dilanggar bertubi-tubi. mulenye oleh sebuah bus, kereta dan akhirnya sebuah lori.
sedih dan sayu je hati ni rasa. sebab, memang pertama kali tengok selipar jepun kene langgar kat tengah tengah jalan. dah tu, selipar jepun tu aku punya. selipar jepun tersayang aku. saat tu, rasa cam mimpi pun ada. tak leh terima rasa hati.
sebenarnya, kawan aku tak sengaja terpijak selipar jepun aku dengan kuat n tolak aku semasa melintas jalan tu. al maklumla, trafik jam kat china adalah lebih dasyat dari malaysia. tak biasa sangat la katekan. aku berkaki ayam sebentar sementara tengok selipar aku dilanggar tu. segan pun ade gak. tapi sayu hati aku lagi la. pasal selipar jepun tersayang aku.

b, i'm sorry! tna da jage dia bebaek, tapi apakan daya, dah nasib dia begitu, tak dapat kite mengubah ape-ape. juga berterimakasih aku pada heroin ditempat kejadian. menyelamatkan ia dari terus dilanggar bertubi-tubi. tak langsung juga, jutaan terima kasih buat pemandu pemandu berhemah, yang cuba sedaya upaya dari melanggarnya.

alhamdulillah, kerna semuanya dalam keadaan baik-baik jewk. takde kemalangan jiwa dilaporkan. hari ini, aku akan mandikan ia, supaya ia bersih dari kesan tayar bus, lori dan kereta. supaya ia nmpak baru. baru macam kali pertama b bg sy dulu. b, sy syg selipar tu. :)
lepas tu, tetibe aku terbayang. macam mane kalu kaki buleh tercabut? mesti habis kaki aku kene langgar weyh.

2 comments:

Ameer said...

syg, that's okay..xpela..yg pentg syg selamat k..selipar ade bnyk kt memane tp syg??
love u syg :)

Tihara said...

yg pntg awk slamt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...