sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Tuesday 26 October 2010

kisah budak kampung

hari ini, aku mahu story sikit. pasal sorang budak. budak kampung-kampung je. budak kampung, yang membesar dalam keluarga biasa-biasa jewk. semua orang mesti tak tahu kan siapa budak neyh. meyh, aku bitaw siapa budak neyh, haha.


aku la budak kampung neyh. huhu, cam promote diri lak. sengal. aiskhh. takde la. aku saje jewk nak kenal kan diri. yela biar yg tak mengenali diri aku. tahu siapa diri aku.
buat apa kenal. kalau tak tahu apa-apa tentang aku, dan  memahami.


aku yang tersangat nakal neyh, memang sejak lahir mak aku cakap aku memang nakal. memang la, tak padan nan perempuan. sejak sekolah rendah.  aku ingat lagi, tiap kali mak aku suruh pergi sekolah agama, mesti aku melencong tempat lain. melepak nan membe membe aku. hobi aku neyh. memang suke sgt la aku. 


parent aku plak, jenis semua mende aku nak dye bagi. lagila aku menjadi-jadi. memang parah. kalau baju baju aku semua tak leh bla. asyik nak uptoodate jewk. kalau aku ade gamba aku dulu-dulu, aku tataw la nak cakap pew. merepek gile laaa. cam haram jewk. iskh iskh iskh.
kadang-kadang tak sangka pulak aku camtu dulu.


yela, konon nye aku nie g skowla, belaja, periksa semua ok la kowt. x de hal la. tu yg mak bapak aku sayang aku, kowt. aku tak pewna salahkan mereka, utk siapa diri aku hari ini. aku tak teruk pun kowt. cume aku nak cakap la. aku nie bukanlah anak ustaz ke ustazah ke. aku harap semua faham k. tapi, mak nan bapak aku baik gile. aku sayang dyeorang.  sebab dyeowg jalankan tanggungjawab dgn baik sekali.

huhhhhh,
sebenarnyakan, aku tak tahu la. patut ke tak patut aku tulis entri macamni. tapi, aku nak cuba fahamkan diri aku nie. ape la masalahnye. haha, ngek betul aku ni. aku pun tak faham.


tahu tak apa yang aku rasa.
aku ngaku. kadang-kadang aku ada gakla rasa teruk.
sebab aku tak sama cam orang lain. lifestyle aku. serius.
yelakan. aku kan style pakai tudung sesuke hati jewk. huhh. bukan aku taknak. serius. aku bapakla teringin permenantly wearing hijab. takpela.
aku akan berusaha lagi.

tragis gak hidup aku nie. mungkin la dulu kecik-kecik aku selalu ponteng sekola agama. tu yg aku kurang skit kowt. aku pun pelik gak. 3 tahun aku belaja bhasa arab, 2 tahun belajar tasawwur. semua sekadar buku. untuk periksa. dasyat kowt aku nie. 
 jahil gile aku rasa.

seyezly, i have no confident to talk about islam. 
yela, aku kan tak alim. tak pandai agama. cam orang lain.

sebelum nie aku pernah cuba. ubah diri aku to be better.
aku tak kisah kalau kawan aku yang sexy mexy tu kate kat aku or what so ever. but, aku down gile bila orang yang kira kuat agama, cam pangkat ustazah la kowt. buat aku rasa hina. bodoh betul aku rasa. demm!
tapi, aku tahu. atleast hati aku tak seteruk hati kau.
aku tak kisah la weyh.

weyh, dah la. merepek plak aku nie. dah emo da. sory ek!

takpela, pas  nie aku akan terus cube dan mencube lagi. at least jadik baik dari hari ni.
(^_^)Y
doakan aku ek. amiinn 


  • sentiasa pastikan solat lengkap. sebab ni paling penting.
  • yang kedua ni; jaga hati ni baik-baik. baru hidup sentiasa tenang.
how sweet when u realize that islam is the best way of living.
 




 



1 comment:

munini :) said...

tina syg..apepon org 'alim' tu kate,dia kate kat ko jahat ke.teruk ke.abaikan aje..sume tu ta penting..bukn dia yg nilai ko..yg penting ko usaha k utk jadi yg lebih baik..n ples jgn cpt giv up..ko tau kan niat ko baik..Allah tu sentiasa ada..bia slow2..tapi berterusan..insya Allah,Dia tetap akn tlg..aku sentiasa doa kan ko :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...