sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Saturday, 4 December 2010

manusia singa

salam dan selamat pagi. di pagi yang mulia lagi nyaman ini. aku ingin berkarya. macam bagus sgt jewk karya aku. biarla. yang penting tertulis semuanya.

hari ni nak cerita pasal singa. ini bukan spesis jinak yg buleh buat show tu ok. ni spesis liar. especially time singa naik minyak. korang pernah tengok ke? aku setakat ni, tengok tak pernah kowt. dengar-dengar je. tu pun dari jauh. seram gak seposen. huhu

ok. kali ni nak tanya siapa ada buah hati? siapa ada mr. boifie? sape ade mrs. kekasih? 
hah siapa pernah tengok kekasih dia bertukar jadi singa?
jadik singa yg cam mana? cumel? menarik? menawan? atau mengerunkan?


mesti cuak kan korang time tu? kalau aku, aku lari jewk. tak sanggup nak tengok. 


sebenarnya yang pertama sekali, jangan tinggalkan orang yg dah berubah menjadi singa ini. kerna, waktu pertukaran itu adalah saat-saat genting. lagipun bukan selalu dapat peluang tengok dari dekat. 


korang plak, buat-buat tenang laa. jangan gelabah melebihi singa plak. karang jadi benda lain plak. siapa yang susah? aku tak tahu.

gunakan suara paling lembut dan perlahan untuk bercakap bersama mereka. siapa yang suara bermasalah. tak buleh nak lembut dan besar. baik korang practice banyak-banyak, biar suara tu lembut. bagi singa cair. baru mantap. tapi, kalau memang tak boleh gak. baik korang diam jewk. tapi jangan buat muka bodoh plak. kang tak pasal-pasal makan pelempang. 

kalau fikir balik kan, urmmm... 
kenapa ek si dia jadi singa? 
mesti ada benda yang silap. tapi kita tak tahu apa. mungkin kita tak perasan. tak sedar diri. biasalah la tu. manusia. mudah lupa. 
ntah-ntah dia marah kat kita. sebab tu la berubah jadik singa depan kita. 
yela, kalu marah kat orang lain, mungkin dia bertukar depan orang lain. 


ingat! jangan sekali melawan apa yang singa cakap. korang iya kan je. yela kan. singa ni tak buleh orang potong cakap dia. time tu la. dia nak meluahkan. dia rasa dia sorang je yg betul. bagi dia peluang k. walaupun kata-kata singa itu menguris hati anda. tapi, anda patut bersabar. 

so, moral of the story; jangan cari pasal nan si singa k. kerna anda juga yang akan merana. 

singa-singa pun, korang sayang gak kan? :)











k la, sebenarnya aku nak cakap gak. aku ni pun spesis singa gak kowt. jadi, jangan pandang gua sebelah mata k. 




singa perempuan kadang-kadang lagi garang dari singa lelaki. ok!  


nak tengok mende lain? nah amik ni manusia berkepala singa
 





4 comments:

Ieyqa Adam said...

ahahaha.
nice entry tiena...

cHan said...

singa tu macam muka mu pon ade! HAHA

mrs.lovesick said...

ieyqa adam> thanks


chan> muka mu lagi cam singa. singa lapar. haha

Faizal n Fashitah said...

Salam n slamat pagi singa. Bagus entri ni.. atleast ada tips untuk berdepan dengan singa2 eheheehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...