sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Friday, 24 December 2010

puas, walaupun gagal

ini kisah benar, tiada yang benar melainkan benar-benar belaka.

kakak>>> cik tiena

abg>>>> adik kepada cik tiena
maklumat lanjut
nama penuh: badlee hazman bin yaakub
umur: 15 tahun


tahu sebab apa? sebab hobi cik tna memang suka membebel.
so, saja je wat entri bebelan.

ok, akak nak cakap kat abg, congratz la dapat result semalam. dapat gak la beberapa A, walaupun hadiah yang dijanjikan melayang. takpela abg ek, semua orang dah ditentukan rezeki masing-masing. yang penting abg dah usaha. kan?


kalu akak, akak tak kisah walau gagal sekalipun. yela, kalau gagal pun, tak bermakna kita bodoh. cuma takde rezeki. takpela. cuba n cuba lagi ek!

nak tahu tak?
kenapa akak puas walaupun gagal?
sebab semua tu sepadan dengan usaha akak,
sepadan dengan masa tu,
sepadan sangat.


puas la,
sendiri tulis,
sendiri fikir,
sendiri buat salah kalau tersalah,
tak pe, sebab tu semua memang 100% buat sendiri.

cuba kalau kita tak jujur buat,
puas ke kalau dapat paling bagus?
orang lain rasa bagus.
tapi kita sendiri tak puas.
nampak sangat kejayaan yang palsu.

kalau boleh tak payahla pandai sebab result je,
tapi diri sendiri tak pandai,
bertindak cam orang takde ilmu.

buat benda biar sendiri punya,
original,
jangan tiru waktu periksa,
jangan tanya orang lain,
sendiri buat, sendiri rasa.
baru  puas.


puas, walaupun gagal.

abg, akak tak ckp abg tiru la. akak cuma nak cakap. takpela dah rezeki kita sampai situ. bersyukur ek. itu keputusan kita, kekuatan kita, dan kelemahan kita. diri kita sendiri. takpela. lain kali usaha lebih lagi!

puas, tak bermakna tak perlu usaha taw!





 

5 comments:

::cikjuju::◕‿◕ said...

sgt la betol!!!
janji dah usaha...kalo kali neh bukan rezeki kita...next time insyaALLAH...aslkan tak putus asa!!whoap2!!

efa said...

sokong tu..btw tahniah buat adik :)

mrs.lovesick said...

cik juju> betul. tu je rezeki. yg penting terus usaha.

efa> ok. thank yaa^^

dhilla nazli said...

btol2.. terase lak en...
klo result spm nti ta sehebad yg dla..
dla redha je la... =)

MIMIE AIZA said...

cograts.. itu dah jadi rezeki dia sekarang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...