sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Wednesday 10 November 2010

taknakla ikut kau

jum memikirkan perkara ini. mengkaji. 
mula-mula fikir 1 perkataan,
kemudian,
cuba dgn pelbagai imbuhan.
contoh ;
1)ambil
mengambil, diambil, terambil
2) curi
mencuri, dicuri, tercuri
3)rompak
merompak, perompak, dirompak, terompak.
peliknye bunyi 'ter' tu

sekarang, mahu cakap.
its not my fault.
because i  never ask to love u.
tapi i da tersuka.
tersayang,
tercinta.
nak buat macam mana.
haha.
lagi pelik.


waktu aku jalan tengok daun-daun kuning luruh,
aku terfikir.
hidup aku ni macam daun ni ke ek?
macam musim ni ke?
atau macam mana ek.
kalau fikir balik,
kalau pokok-pokok tu.
mula, dia berbunga, berbuah,
dan luruh.
macam hidup kita.
susah, kemudian senang,
dan akhirnya, mati.

awak, saya taknak terlepas peluang.
sebab semua peluang tu sekali je.
yela.
saya taknak tersilap lagi.
tahu tak, sebab peluang sekali tu la.
sekali kita tersilap.
一辈子忘不了.
kalau saya tersilap langkah, saya terjatuh.
kalau saya tersilap langkah, saya mati?
macam mana pula?
adehhh, ape la aku merepek ni.

bukan nak cakap takut mati.
tak cakap juga tak takut.
tapi, biar berpada-pada.
tetiba plak.

kalau kau nak.
kau buat la. 
aku tak nak terikut kau terbuat.
kowt.
hahaha


awak saya mengantuk sebenarnya.
cuba pandang langit.
tengok bintang ada berapa?
bulan?
lagi ada apa atas sana?
nanti jela jawab,
selamat malam dunia.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...