sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday 11 April 2010

bicara itu

bicara tentang milik ku,
sedang ia masih bukan milik ku,
aku mengharap,
dan terus mengharap, 
moga ia akan menjadi milik ku,
selamanya.
  
untuk memiliki,
sedaya upaya aku mencuba,
tanpa ada rasa penat,
tanpa ada rasa jemu,
walaupun gagal yang menjelma,
aku terus mencuba,
dan tak pernah berputus asa.

sesudah aku mendapatkan nya,
aku bersyukur,
kerna inilah yang ku mahu,
segala-galanya bukan sia-sia,
kerna aku mendapat hasilnya.

pernahkah ku sedari?
sekadar mana aku mengingati usaha ku,
untuk memiliki?
selama mana aku mensyukuri?
segala nikmat itu.

sampai nanti satu saat,
bila ia bukan milik ku,
aku tersentak,
dengan segala rasa kecewa,
menuding jari ke arah yang lain.

maafkan aku Ya Allah.
kerna aku terleka,
bahawa segalanya adalah milik-MU.

saje jewk nak cakap pasal hak milik. sebab, sejak kebelakangan nie. asyik mimpi pasal kehilangan jewk. tataw na cakap camne. walaupun taw la. mimpi itu sekadar mainan tidur semata-mata. tapi, tak salah kan nak merepek sal milik milik nie. huhu.

seberjaya mana pun kita hari ini. kita bukanlah orang yang paling berjaya hari ini. maksudnya, tak perlu la kita terlalu seronok dan bergembira dengan apa yang kita ada. besederhana itu adalah yang terbaek!

dimana ada kemahuan di situ ada jalan. kalau kita mahukan nya, seboleh mungkin lakukan apa saja untuk mendapatkannya. terutamanya tyme belaja nie la. kalu buleh nak pointer tinggi an. sow, pagi petang siang malam sanggup korbankan masa. untuk study semate-mate. walaupun bukan semua orang camni. tapi,still ade la owg camni.

bila mule-mula tahu kita dapat apa yang diinginkan tu. adalah gak rasa appreciate. dengan pemilikan itu. wasa puas aty dgn segala usaha itu. walaupun ia tak seberapa. tapi betul lah. kite akan rasa puas dengan segala yang kita kerjakan.

segala-galanya milik kita bukanlah kekal selamanya. kerna semuannya adalah sementara. pemilikan itu adalah satu pemberiaan dan satu dugaan. sekuat mana diri kita untuk menghadapinya? terpulanglah. 

selalunya,kita lupa. sedang ia bukan milik kita lagi. kite menyalahkan mende lain. mencari segala alasan dan faktor-faktor dalaman serta luaran. malah ada juga yang menyalahkan diri sendiri. walaupun kita memang ada salah. sebab manusia memang tak pernah lari dari kesilapan an. tapi, berpadalah. jangan terlalu kecewa k.

jap, ada ke orang yang tak kecewa bile merasa kehilangan? urm,. kagum la andainya ada. kira hebat la weyh. memang aty kering gile la. pemilikan nie adalah sangat luas maksudnya. ataw dalam erti kata laen, papew jewk yang korang miliki. kejayaan,harta mende, dan segala jadahnye la.

papewpun. ingatlah! semua benda itu bukanlah milik kekal kita. segalanya adalah sementara. bersyukur dan jagalah ia sebaik mungkin seadannya. kerna bila tiba masanya. mungkin ia bukan lagi milik kita.
 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...