sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Monday, 5 April 2010

ia adalah benar

tadi seseorang menghampiri aku. sambil tersenyum. dia ada soalan cepu emas. 
"tiena, da ada boifren ke belum?". aku tak jawab pun lagi. dia da sambung. kalu aku la an. iskhhhhh.. aku pun diam ag tyme tu. pelik gak budak nie. tetibe jewk ckp sal mende nie.

pastu, aku yang sedang kepelikan ngan soalan dia nie tanye dia, "nape kau na tahu?". dia cakap, "takdelah, kita duk kat sini, da lah takde bf, tengok orang laen tu. cam teringin plak na ada bf". mungkin jugak la. sebab dak dak sini majority da berpunya la. maksud aku. batch aku la. "lol,ka tak pewna ade bf kew??" ngan cepatnye aku bertanya. dia jawab "tak pewna". 

wah! memang hebatla. seyezly, kau memang hebat. sebab hati kau tak pewna tahu. tak pewna rase.ape itu kecewa. apa itu sakit hati. apa yang pahit tentang itu. sangat beruntung dan bertuah. dye nieyh ngan peliknye lagi pandang aku.

"tiena, ade bf kew?. peliknye. ". aku lagi tak faham kenapa dia cakap camtu. pastu dia pun cakap la. sebab dia rasa sangat pelik tu. "kau neyh da la garang. muka seyez je. camne laki boleh cakap nan ka? apatah lagi na tackle ka." haha. memang lawak statement dia. aku rasa na  tergelak jewk. aku tahu. sebab da hampir 5 bulan kiteorg sama-sama kat beijing nie. tapi, aku bukan seorang yang friendly. tak rapat sgt nan sume orang. just tegur-tegur camtu jewk. tu pasal la. dye pun cakap. aku memang sombong pun. 1st impression. memang betul la kowt.

"sorry la, sebab aku memang camni. bukan sombong sgt pun. just maybe care kite tak same. sebab tu ka rasa laen."  aku ada alasan sendiri untuk aku begitu sebenarnya. harap kau faham. "weyh, kau jangan la risau. setiap orang ada pasangan dia masing-masing. insyaAllah jodoh kau ada". tapi, dia tetap tak berpuas hati dgn apa yg aku cakap.

"kenapa ntah. selama aku hidup ni. tak pewna ada lelaki muncul dalam hidup aku. sampaikan aku rasa risau sangat kalau tak kahwin nanti".
"urmm,kau yakin ke laki yg muncul tu adalah yg terbaik buat kau? mungkin hadirnya lelaki dalam hidup kita sekadar memberi kita pengalaman. dan mungkin mematangkan diri kita. tapi, bukanlah yang terbaik."

"pewna jatuh cinta?"
"ntahla, sebab sebelum nie aku tak pewna plak amek seyez sal semua nie. just sekadar suka-suka. dulu aku memang camtu. terpengaruh dengan kawan-kawan. dyeorang ade bf, aku pun na gak. same la cam kau skang nie, hehe".
abish, skang nie tna ade bf ke?
"saya sudah ada yang tersayang. cuma, sebenarnya masih terlalu muda untuk cakap sal mende-mende camni. hanya mampu berdoa. moga dia adalah lelaki terbaik buat saya. dan saya adalah terbaik buat dia". sambil tersenyum kowt aku cakap tu. haha. ayat cam poyo jewk.

tak takut ke menyayangi lagi?
bagi aku, untuk kali ini. aku betul-betul sedia dan redha dengan apa jewk yang akan terjadi. sebab aku ikhlas sayang dia kerna Allah. hanya Allah yang tahu apa yang terbaek buat kami. tapi, aku tak kan pernah putus doa,moga aku dapat hidup dengan dia sepanjang hayat aku. dan bahagia di dunia dan akhirat. =)
"jangan risau ek, t aku doakan kau. jumpe lelaki yang baik".


xinli: sayang, walaupun kita tak pernah jumpe. tapi, saya sungguh sangat sayang kamu. kepelikan saya terhadap rasa sayang sudah terjawab. kerna cinta itu memang indah. anugerah yang paling berharga dalam hidup. terima kasih untuk segalanya. muhammad ameer.




3 comments:

nur gummy syuhada said...

muhammad ameer. semoge korg bahagie ye. :)

mrs.lovesick said...

:)
thanks kamu,insyaAllah.

Ameer said...

insyaAllah,thanx ye gummy..
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...