sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday 4 April 2010

kelenguhan kaki.

seharian bersama rakan sekelas di luar. aku keletihan. jauh sungguh perjalanan hari ini. sebab jauh sangat kene jalan kaki. dan bersesak-sesak. ramai sangat orang.  mungkin sebab hari esok adalah hari cuti umum di china kowt.

sebelum itu, Selamat Hari lahir.buat jinbol randik. 

kami pergi menjelajah ke houhai,beijing. bersama fudao laoshi kami. sangat rajin dye membawa kami. terimakasih la sebab sanggup melayan kerenah kami yang sengal-sengal belaka.
kat sini banyak yang besh. sebab banyak tempat kita jumpe.

banyak barang yang pelik-pelik.tapi, sangat ramai orang. dah tu pulak. harga tak payah nak cakap la. kalu nak g shopping. sila bawak kad kredit anda bersama. harap maklum.
di part yang pertama, aku hanya sempat membeli sekeping penutup mata. sebab aku punya dah terputus  malam tadi. alang-alang da jumpe. aku beli jewk la.


aku memang perlukan ini. sebab masalah aku yang tak buleh nak tidur yang sangat kronik. aku tak kan buleh tidow. selagi cahaya itu masih terlihat dari zahir mataku. haha. mende nie lebih kurang jewk cm yg sebelum nie. comel. macam-macam la aku nie. tapi, memang pun. memang begitu.

yang pasti, di sini. kami tak de pun buat aktiviti yang menarik. selain merepek-repek bersama. next time, kalu aku mahu pergi. aku ingin berada di dalam tasik.  bukan berenang la. cume...  bersiar-siar mungkin. rini ramai sangat orang. tak buleh nak........


yang aku nie. kepeningan dah berjalan-jalan. dengan kelenguhan kaki. adess~~

sedang aku  berjalan, aku terpandang seekor....
aku pun tak pasti mende sebenarnya. pastu aku pun tengok la lagi dekat. ditemani laoshi, aku memastikan status haiwan tu. haha. anjing rupenye. bapak segala mak besar. mak aih!
cam singa pun ada.hehe



hari ini, aku agak kelaparan la. sebab tadi makan tak kenyang. mahu tak. pergi mencari makanan yang halal. adalah sesuatu yang sukar. huhu~~ baek aku pergi kfc makan fries jewk. takpun burger udang atau ikan.. nie kat restoran tu. semua menu ada pig takpun pork. ntah papewla. tak selera nak makan seyh. tapi sebab laoshi da bawak. aku makan gak la. sayur  jewk la yang pasti. haha.
 

tengokla. kalu aku nieh da dapat makanan. memang suka. diam jewk. kalu nga makan tu. senyum tak benti. seronok bukan maen. haha.. abish la laki aku nanti. susah payah la nak bagi aku makan. cakap kuat makan.huhu~ makan strawberry nan buah pew nta. tapi masam-masam. aku suke mende tu.haha. semua suka. ape jewk yang aku tak suka nta. aku pun tak pasti.haha.
 

kat sini pun still ada la bangunan-bangunan lama. ntahla. aku na cakap historical pun aku tataw. tapi. design bangunan kat sini majoritynye memang old skool la. bangunan lama la. aku pun tak sempat na tengok-tengok. sebab ramai sangat orang lalu-lalang. 
 

weyh, sempat gak terserempak nan pokok sakura. sakura. yang dyeowang duk kecoh-kecoh. aku tak faham sangat sal pokok nie.haha. tapi tataw nape orang sangat kagum dgn bunga nie. aku pun ambik gamba. sebab dyeowg amek gamba.haha. sengal jewk.

 
hari ini adalah tempat kita bertemu,
hari ini juga adalah masa kita berjumpa,
hari ini adalah bukti kita bersama,
hari ini adalah teman buat kita,
hari ini adalah saksi hubungan kita,
hari ini adalah penghubung kita,
hari ini adalah yang terindah,
hari ini adalah segalanya.
 
hari esok masih tak pasti,
mungkinkah seperti hari ini?
 
 
 
 
buat pengetahuan umum: kalau aku memang keletihan. tapi, hilang keletihan sebentar bila teringat yang tersayang.   
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...