sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Saturday 13 February 2010

PERKAHWINAN

 Mereka dijodohkan keluarga la. kolot gila aku rasa. Mane ade zaman sekarang ini orang ikut jodoh pilihan keluarga. Aku tak setuju langsung. Maaf la kalu apa yang aku kata ni kau tak boleh terima. Tapi,camne dia boleh ikot dgn pilihan keluarga dia?! pelik ak, kalu aku la. selamat tinggal. haha. maw tak nye. aiskh,
  Macam-macam orang lagi yg dia boleh jumpe. lagi cantik. lagi lawa. lagi baik. Nasib baik aku masih diberi peluang untuk memilih,x seperti dia. sedihnya.  Jap, tapi apa motif ibubapa dia menjodohkan dia. Masih terlalu muda. Eratkan hubungan kekeluargaan? ala,x ya jodohkan pown boleh la.
  Tapi,baik sangat dia. patuh jewk apa yg parent suwoh. mmg la.dye baek gile. adess x paham aku. Asal masih wujud org seperti dia. da la penyayang. caring. ok la. tapi,jodoh dia. x la aku kenal. harap-harap,same cam dia. baru matching! haha.
  Kalu lah mereka tak bersame akhirnye,mesti sedeyh an,. kalu la aku. bapak la.keciwa kowt. tapi, laki-laki spt dia. mesti ramai org nak kowt. baik hati hati. kecuali aku. coz. ak x knl  cgt dye. cume knl dr teman-teman. betul gak an. kita hanya mampu merancang. tuhan yg menentukan,.
  Papepown,aku doakan dia dan jodohnye disatukan. semoga bahagia. amin~~

hah. nie part besh. i like.
Dan nikahkanlah orang-orang yang masih membujang di kalangan kamu dan juga orang-orang yang layak menikah dikalangan hamba sahaya kamu laki-laki dan perempuan, jika mereka miskin Allah akan memberi kemampuan kepada mereka dengan kurniaannya.Dan Allah maha Luas (Pemberiannya),lagi  Maha Mengetahui (QS Annur :32)
  Maka,aku pown wase cm na kawin awal jewk. tapi, insyaAllah la. kalu ade rezeki. moga-moga. :)  

  sesungguhnya, 
“Jika mereka miskin Allah akan memberi kemampuan kepada mereka dengan kurniaannya(QS Annur:32)
mereka tu,mereka yg berkahwin. maknenye. perkahwinan membuka pintu rezeki.sehinggakan,jika mereka itu telah mempunyai kemampuan untuk bernikah. tapi masih memilih jalan untuk membujang. itu telah dikira sbg satu penghinaan.

Seorang saudara mengadukan dirinya yang masih kurang iman kepada sahabatnya,
"Saya rasa masih tidak kuat lagi untuk menikah” .

Jawab sahabatnya,
"Justeru kerana kamu masih belum kuat imanlah kamu harus menyegerakan nikah, kan nikah itu menyempurnakan separuh dari agama ?"



wah,mantap jawapan tu. saya setuju. :)

  
 

  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...