sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Monday 15 February 2010

suka itu

Suka. Berani mengaku anda suka? suka itu tersangatlah 'common' rasanya. Tapi,apa yang specialnya tentang suka itu? rasanya apabila suka itu luar biasa. Macamana pula yang itu. urmm, rasanya. Main-main rasa pulak, ok la. lagi pown. I'm just an ordinary person. Tak mampu kowt nak ckp mesti. Kalu suka,mende ke, orang ke, senang kali. Tapi,senang suka,senang lupa..
   Maksudnya,kita suka mende baru, mende comel, mende besh la. Then, bila da tak besh kalu, da tak baru kalu,da tak comel. Suka tu hilang bersama tak itu. Sedih plak rase. Lagipown, tak-tak itu sebenarnya,datang bersama waktu yang kita memang tak boleh hindar. Siapa yang tak pernah melalui saat menyukai, disukai. Semua org pown pernah rasanya. Suka itu hadir mungkin dari mata, telinga, ataw mungkin secara tak sengaja. tanpa kita sedari. 
    Sedar ataw tak sebenarnya suka itu juga membesar. Suka itu juga bakal mati. tapi itu semua akan terjadi kalu ada perasaan, keinginan,  juga kesedaran tentang kesukaan itu. Sampai bila pown,kalu kita cakap soal suka. tak kan pernah habis. 
    Tak kenal maka tak cinta. tu pepatah yang kita selalu dgr. tapi kalu suka. tak kenal pown buleh suka. Peliknya, semudah itu kita boleh suka. Camne nta na kawal suka itu.. kadang-kadang kita tamaw pown buleh suka.. Tapi,suka itu pada hakikatnya.memang sementara.mudah berubah. ia mungkin kekal dgn kehadiran sayang,malah cinta.
   Suka tak sama dgn minat, apalagi dgn sayang. berbeda bangat. kalu nak ckp suka.semua pown suka.tapi,kalu suka tak bermakne kita sayang. malah,kalu sayang tak bermakna kita cinta. Tapi ada juga yang kita tak suka. tapi kita sayang. 
    Bosan la aku dgn suka ni. mudah sangat. disebut,hadir. tapi,menyebabkan complication dalam kehidupan. tahu knape. Ade orang sanggup bwat ape sahaja. utk benda yang dia suka.
tapi,bagi aku.suka itu sekadar suka. yang suka itu hanya sementara. sekadar suka suka.
 Jadi, itu saja bwat yg aku suka.
suka makan.
suka tidur.
suka merepek.
suka membebel.
suka melepak.
suka aku.
suka sos.
suka hijau.
suka panda.
suka lagu.
suka ayam.
suka itu.
suka sangat.
sebenanye,
suka kamu.

huhuhu~~
 
suka jewk.


 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...