sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday 7 February 2010

suka ataw benci

tak kenal maka tak cinta,
samela,
tak kenal maka tak benci.


tapi....
 aku sangat tak setuju dgn seseorang yg membenci tanpa mengenali,
kite patut bercakap mngenai hak,
ape plak,
membenci si A,kerna sikap si A, tak seperti yg dibayangkan,sungguh tidak adil.sungguh.
hak yg menetukan segalanya,
walawpon kyte tahu,sume owg mmpunyai hak memberikan 1st impression,
membenci,
dibenci,
sangat tak besh didengar.
apa lah salah mereka,
aku pown x mengerti,
perlu kew konsep benci membenci ini?
diterapkan,dlm persahabatan?!


tidak rasanya,
xp,maafkan aku,
sebab sesungguhnya,
sifat membenci itu telah wujud dalam diriku,
tidak adil utk aku membencimu,
walaupun,yg menyebabkan aku membencimu,
adalah sifatmu,kelakuanmu,
sungguh aku tak membencimu,andai aku tak mempedulikanmu,
tapi aku telah itu,kerna aku masih ambil peduli,


utk adil padamu,aku berani menyatakan bahawa,aku sama sekali tidak kisah,
andai kau jua membenciku,
sebab,
ia adil utk kau mmpunyai rase yg serupa,
benci.


tapi,aku sedang mencari jalan,
menghilangkan keBENCIan,
rasenye jalan yg terbaek adlh,
mempersetankan segalanya,
andai ianya tidak melibatkan hidupku,


tidak ku peduli,
tidak ku tahu,
tidak ku kesah,
tidak ku ingin tahu,
tidak ku fikirkan,
semuanya tentangmu,
moga,rase BENCI itu tidak wujud,
dan tak kan pernah wujud lagi dlm hidupku,






 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...