sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Thursday, 18 February 2010

sepah di balik sedu.

Adalah sangat teruk bagi seorang kawan, yg apabila kawannya sedang sedih. mereka tinggalkan berseorangan. itukah kawan yg mereka sayangi?

memang la, berkawan tu mmg susah. sebab kite melibatkan perasaaan. ada rasa sayang. caring. janganlah kite rasa orang itu sibuk pasal kite sebab "buzy body". walhal, dia ambil berat pasal kita. sebab rasa sayang. sebagai seorang kawan. teman. sahabat.

hati kita sangat lemah. terutama apabila bersama teman. maknanya, tersangatlah sensi. terhadap segala  percakapan. perbuatan, atau apa- apa aja yg berkaitan. justeru, kita hendaklah betul-betul mengenali dan memahami teman itu. caranya. sifatnya. sikapnya. dan semua tentang dirinya. selagi kita mampu. supaya kita menjadi kawan yg baek. dan yg terbaek. 

maaf kan saya kalau saya katakan. saya tak suka berkawan. kerna kawan itu hanya satu penipuan. mungkin. kali. selalu diperkatakan. 'kawan ketawa senang dicari,kawan menangis susah dicari'. lebih krg la. padahal. kawan memang suwsa dicari. memang susah.

kawan.hipokrit. hanya mengharap. tapi,aku takdelah ckp aku tak de kawan lgsg. cume skrg nie. susah na dpt kawan. yg sejati, yg kite panggel "soulmate". aku pown ade kawan. kawan yg baek. mereka. tapi, taklah ramai. mungkin hanye beberapa orang. yang aku buleh pangel kawan baek. 

aku pown sebenarnya takut berkawan ngan org, takut melukai, dilukai, ataw terluka. hahaha. cm jiwang lak. poyo jewk. tapi aku seyez. susah la bile kite terlalu bergantung pada kawan. lebih baek pd parent.yg tersayang. sentiasa menyayangi kita. tak mcm kawan. yang bleyh berubah hati. mksud aku bukan perasaan. cm melepak-lepak la. kire boleh terputus hubungan gitu. 

tapi jangan sedih. kita masih boleh berkawan. dgn sape-sape jewk. tapi dgn care yg btowl. aku mmg ramai kenalan. tapi sekadar kenal la. takde la cm aku layan kawan aku. sbb. mmg dr dulu. aku mmg memilih kawan. sebab.........

adalah sebabnya,aku memang takut. bagi aku, kawan pengaruh paling besar dlm hidup remaja skrg. sbb semuanya student. jauh dr keluarga. takde org laen yg boleh tegur silap kita. kecuali, kawan. takde org lain yg boleh ajar kita wat mende-mende yang baru. selain dr ckgu la. kalu tak kawan. bahaya kawan nie.
carilah kawan yg baek. baek. baek. kalu aku. tak kesah la. pandai ke tak. tak salah sekadar kawan. tapi,kita pown kene jadik kawan yg baek. untuk dpt kawan yg baek. baek. baek. 1 lagik,yg paleng penting. jgn la terpengaruh ngan pkara-pkara tidak sihat bersama kawan

Alhamdulillah. setakat nie. walaupown ade lah gak di kalangan kawan baek aku tu bersifat negetif. selepas mereka makin besar. maksud aku,dyeowg berubah la. dr baek + skema. jd jahat. aku sedih. tapi aku takdela jadik spt mereka. mungkin aku cume mampu nasihat dyeowg. walaupown aku taw. takde makne sume tu bg dyeowg. tapi,harap dyeowg jadik baek. amin~~

jap,na kire besh fwens.. tyme dulu.

aku ade sowg.tyme skowla rendah.sksi
sowg+sowg ag,tyme kt smart
mmbe lepak aku kt uma.sowg
kat mrsm ag. ade la sowg +sowg.
kmph ade sowg babe.
skang?ade.mgkin. tapi tak serapat aku ngn dulu.

huhu~~ yg laen2x,kawan gak. atau mungkin kenalan. sbb aku mgkin kenal name.(wlaupun aku pelupe). atau mgkin perasan muka.haha. tapi aku seyez la. org yg aku ckp sayang nie. kalu dikalangan manusia la. lepas family aku. kire aku sayang dyeowg la. 

tak tahulah,mereka sayang aku tak. tapi tak penting la kowt. sebab aku sayang kawan-kawan aku nie. sangat. selama aku bersama mereka. kire myb tyme tu lah. aku byk memikirkan  mereka. tapi bile dah tak lg. cm aku sowg-sowg cm skang. dah tak pk. rase cm sellfish lak. cmne nta.

friends is trouble~~




 

2 comments:

ErOd AzAmi said...

aku???
mne??
hehe....

mrs.lovesick said...

kalu ade pown. ka tataw an. hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...