sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday, 21 February 2010

rindu tembikai

wah. aku sedang membaham pisang. seyezly,bapak rindu kat tembikai. baru aku tahu. kat cini mmg suwsa na jumpe tembikai. aku ingatkan stok da abesh. cis. tapi,tyme diskusi sal tembikai nie. ramai ckp. kat cini mmg takde tembikai. takde. 
 
agak kecewa aku. ke tembikai bermusim? ade ke? adess. windu giler nan tembikai. ingat lak tyme pose dulu-dulu. sebiji tu aku leh mkn sorang jewk. sekali adap.hahaha. besh kowt. mkn gune sudu. waaaah. tembikai.
aku sebenarnye x la excited sangat na mmbeli tembikai kat cini. sebabnye, malas sebab mengenangkan kene angkut bawak balek bilik buah yg besaw tu.sow,tiap kali pegi pasar mmg la rase na makan tembikai. tapi, tak sanggup beli coz berat kowt. jadik aku pown tak usha la tembikai kat pasa tu.haha.

selalu pown aku beli strawbery. sedap kowt. manis la jugak. aku suka la. gpown, tak la berat sangat. cm tembikai. hahaha.tapi. seyez. aku rindu gile tembikai. da la manis. besh. sedap. enak. oh,tembikai. rindu ni. tembikai.
paleng-paleng,selalu gak aku beli pisang. pisang nie besh la jugak. da la besaw. tapi tak la sebesar tembikai. jadi, aku maseh bertimbang rase utk mmbeli pisang apabila aku ke pasar. kalu mkn 1 pisang nie pown aku suda kekenyangan. kowt. walaupun takla kenyang sangat. btw,aku tetap na tembikai. rindu gile kat tembikai.
tapi, aku sebenarnya tak la betul-betul kaji ag, betul ke kat sini mmg takde tembikai. tak puas aty rase. ade plak. macam-macam buah ade. tetibe, tembikai takde. pellik jewk rase. t la aku teruskan usaha aku. nak tanye senior, na g nengok-nengok kat pasar  yg aku selalu g tu.nan pasa-pasa laen skali. na tanye, ade tembikai tak? seriusly. rindu u. tembikai.

 

teman,andai kata ade sesiape makan tembikai tu. ingat lah kat aku. aku yang sangat merindui tembikai. yg bewarna merah itu. tembikai. seyez. tapi, takde la sampai kempunan. lagipun, kat sini memang suwsa kowt. na dapat stok makanan. yang sama seperti. di rumahku. malaysia. malaysiaku. huhu. 

jap, kalu la ade kawan-kawan aku kat cini terjumpe tembikai. bawaklah pulang skewt tuk aku. takya la kire beratnya. bukan selalu. tembikai. beshnya. harga pown taklah mahal sangat. besh lak tu. kalu kat mlysia. kat mane-mane pown ade. di mana jua. anda berada. tembikai.

kalu aku dapat jus tembikai pown besh da rase. atleast aku buleh rase. tembikai yg enak. tapi, ade ke jus tembikai? jus tembikai? tembikai? rindu nie. na carik katne la jus nie. adekah ia sesedap tembikai sebenar? tembikai. adess~~

akhir buatku, pada yg dirindui. tembikai. moga aku maseh sempat bertemu mu. aku lapa lagik sebenarnye. kerna pisang tak dapat menandingimu. seyez. tembikai lagik kenyang. aku na makan tembikai. andai kate. aku menjumpainya.

daripada : yang merindui tembikai. tiena yang sengal~~


 
 

2 comments:

uNIqIKA said...

tiena, bestnyer mkn tembikai..yummy..ngah mkn tembikai ni!!
sajer jer..lalala~
btw, duk kt mana ni?sori, tak tau...

mrs.lovesick said...

hehe. jelesnya mkn tembikai.hahak.
:)
skang ade kt beijing. haha. takpe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...