sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Saturday, 1 May 2010

tianjin itu apakah?

ok. sekarang kita mahu bercerita pasal jalan-jalan. perjalanan ke tianjin. tianjin tak jauh dari beijing. naik bus ku rasa lebih sikit dari 3 jam. memang penat la nak tunggu sampai. sebab, ku kan mabuk naik bus nie. macam-macam aksi la dalam bus. tapi, ku rasa kali nie ok sikit. sebab ada orang bagi ubat kat aku. terima kasih bagi yang sponsor ek!

ramai orang cakap tempat ni cantik. tapi ku rasa, biasa jewk. tianjin nampak cam baru nak membangun. semua bangunan yang ada kat situ cam baru nak dibina semula. angin kuat la. dengan habuk yang banyak sebab bersepah sepah orang bina semula bangunan. 

kawasannya cam maju gak la. nak membangun la katakan. tapi, ku rasa cam kat tianjin ramai orang islam. sebab banyak sangat restoran  halal. betul la tu. senang nak carik makanan. kat mane-mane pun ade jumpe lelaki berkopiah. urmm~

ku mule-mule pelik sangat dgn kebanyakan perempuan di sini. sebab mereka pakai mende nta atas kepala dia. dia bungkus satu kepala beb. ku tengok pun rimas. cam jaring gitu. nak cakap tudung, rambut pun nampak, nak cakap mask, tak kan la sampai tutup mata. ku pun ajukan kepelikan pada cikgu aku. cikgu cakap, nie semua sebab angin yang kuat. dyeowg pakai mende tu sebab tamaw rambut dyeowg serabut disebabkan angin tu. bagus betul. :)

 makcik tu kayuh basikal sambil membungkus kepalanya. mule-mule rase lawak. pastu rase cam dah biasa jewk. hehe..

hoho. pastu ku tiba di hotel itu. check-in. cam siot jewk. 1st tyme ku rasa ku jumpai tandas yang tak selamat. pe kejadah la. tak selamat langsung.
memang tak boleh bla. ku rasa cam nak gile jewk.huhu.

dah. skang kite cyte sal tempat-tempat yang dilawati.
1. ku rasa tempat makan la. seronok. sebab dapat makan. tapi menakutkan. sebab macam-macam mende ade. siput babi, katak, dan mende-mende yang menakutkan. geli siot. yang pasti. aku tak makan la mende tu semua. haram kowt. :)


2. pergi ke jalan bersejarah. ntah mende ta nama dia. aku tanye cikgu banyak kali. tapi tak dapat bayang name tempat. haha. sengal betul. tapi rase cam takde pew sangat pun. jalan jewk letih, sebab jauh dr hotel.

ntah dah berape kali ku berhenti sebelum sampai. sebab keletihan.




akhirnya ku pulang ke bilik naek *****. mende nta name dye. sebab ku pun tak reti nak cakap. tak kenal. 1st tyme ku naek mende tu. abesh 1 kelas ku naek mende tu. ahaks!
 pastu, ku balek bilik dan tidur.

 3. esok hari, pulang beijing. tapi g 1 tempat. name pun ku tak tahu pun ape. tapi pergi jela. isik masa lapang. takla, aku terpaksa pergi. sebab dah kene g.
ini gamba sekolah zaman dulu-dulu.same la cam dalam citer cina yang aku selalu tengok. :)
 ini pulak gamba camne orang cina kawin. ku tak faham. tapi, amek jewk la gamba. pastu wat-wat faham suda. nak tahu. kahwinla dulu. baju kat bawah ni cantek. baju kahwin ekh. harap maklum. haha. suke sangat sal kahwin-kahwin. ;p




seterusnya, makan. dan terus pulang.
saya makan ini jewk.sebab tu kurus. HAHA.
sekian. salam.


aku sebenarnya kerugian. sebab ketinggalan malam di tianjin. orang cakap cantik. aku kan di bilik pada waktu malam. memilih tidur! :)





3 comments:

Farid Fernandez said...

nnti bawak saya g china ok. :)

Ameer said...

wah!!..jalan sakan na..best giler..mcm2 tempat syg pegi..tp ameer rase yg plg best..yg tandas x tau malu tu..hahaha..jeles kot..

-И α Ě ɨ Ľ α- said...

salam, tina..!~
salam singgah!!~ jom ke blog sy pulak.

awk blaja di China ker? bestnyaa...
amek bidang ape?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...