sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Tuesday 4 January 2011

jom habiskan masa

bila tiba saat ini,
aku terkenang masa lalu,
aku teringat saat aku diberi peluang,
kerna leka, kerna alpa,
aku lupa.
dan kini,
ini hanya sebuah penyesalan.

masa itu dah berlalu.

selamat malam dunia. hari ini hari selasa, hari pertama periksa. yeahh! dan aku, masih setia melayan jiwa. nak blogwalking tak buleh. sebab nanti memang melalut la aku nie habiskan masa. ok. dengan ini hari ni, aku mahu bicara tentang MASA.

dengar lagu ni, rugi tak dengar.

 
  
layan lagu ni jap.
haha. bosan nieyh, pasni nak sambung study.
ulangi masa,
buleh tak nak ulang masa?
oh tidak, jika aku bisa ulang masa, semua masa aku nak ulang,
biar aku ubah segala silap diri.
tak releven langsung.
manusia ni, tak suka hargai masa. sebab tu jadik camni.
aku rase kalau betul buleh ulang, seribu kali nak ulang.

tahu tak?
saat aku nak exam, dan aku tak ready, aku cuma berharap dapat panjangkan masa.
bagi aku peluang untuk ready lagi, please! please!

bila aku dah silap,
aku nak sangat undur masa tu, sikit je, undur la kejap,
aku nak betulkan, 
bolehla, bolehlaaaa~~

part paling aku suka,
time kelas, tak henti-henti, berpaling ke arah jam,
bila nak balik sekolah nie?!
arghhhh. lamenye. cepat la masa, laju sikit lari. 
adoyai!

bila kita susah, semua nak buat.
undur masa la,
panjang masa la,
pendek masa la,
macam-macam.

MASA itu apa?
ingat buleh suka hati je ke hadapi masa?
nak cakap tak reti,
cam musuh ada, cam kawan ada,
camni kot.

MASA itu anugerah.
ok?

hargai masa, kerna ia berlalu hanya sekali dalam hidup kita,
ia tak dapat diputar dan tak dapat dikejar,
hanya kita yg bernafas seiring dengannya,
jadi, habiskan masa dengan perkara-perkara indah ya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...