sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Friday 5 March 2010

bisik-bisik

hati bisik "betul ke?" tapi aku tak jawab. sebab aku pun tataw. asal la hati tanya bukan-bukan kat aku. tak faham. abis tu pulak, kenapa aku? haha, tapi nama  pun hati aku. tak kan nak tanya orang lain lak,sengal gile. 

pernah baca artikel ini?


KELIRU
semua rasa berkecamuk,
hatiku tidak berpenghuni,
sejak kisah aku dan dia terhenti,
tolonglah aku,
berikan katamu padaku,
kenalkan pemilik hatimu,
apapun terjadi,
aku masih mahu jawapan yang sama,
hatimu telah dimiliki,
kerna itu,
akanku hindar segala rasa,
kerna aku takut terlalu cinta,
lebih takut kehilangan cinta,
kerna cinta membawa sengsara,
maafku pinta,
aku terpaksa,
menghalang kau meluah rasa,
walau aku masih tak pasti,
apa hakikatnya,
aku tanamkan di benakku,
kau tiada rasa,
dan tak kenal erti cinta,
keliru?!
dulu kau tiada dalam hidupku,
aku memilih dia sebagai penyejuk hati,
kau hadir,
menganti tempatnya,
menjadi 'closure',
dye atau engkau,
aku keliru?!
mungkin,
kau ku sayang,
bukan ku cinta,
dye masih begitu,
masih menjadi penyejuk hatiku,
kini,
aku berdoa untuk selamanya,
supaya aku masih begini,
tak dimiliki atau memiliki,
hanyut dengan keliru,
dan sentiasa di sini,
titik mula yang penuh kegembiraan.

inilah pemikiran aku. time aku budak sekolah dulu. memang sengal. langsung tak matang.haha. lawak gile la. kalu bace semula. sekarang aku na jawab soalan hati.
ermmmmmmm,..

perlu jawab ke? rasa cm tak jewk.

ok la. jawab jewk. sebab kita da besar. kene menerima hakikat. tabah. sabar. dan sama waktu dengannya. tapi,inilah pemikiran sebenar. mature sikit kowt.huhu~~

hatiku bukan milikmu,
kerna ia milik Penciptaku,
tapi,
kamu adalah hidupku,
kamu adalah hariku,
kamu cahayaku,
aku sangat menyayangi kamu,
menyayangimu sepanjang saatku,
 sesungguhnya,
tiada apa yang kuharap darimu,
kerna aku yakin,
kasih sayang ku ikhlas,
sampai hari terakhirku,
cukuplah sekadar Yang Maha Berkuasa memberkatinya,
supaya aku dan kamu sejahtera,
dilimpahi rahmatNya,
segala apa yang aku rasa,
ada yang Maha Mengetahui,
hanya padaNya aku meminta,
itu jalan terbaik,
walaupun aku tak pasti,
sampai bila kita masih begini,
aku harap,
bayangmu tak akan hilang dari pandanganku,
senyum mu,
tawa mu,
andai tiada kamu dalam hidupku,
aku mungkin bersedih,
tapi,aku masih ada Yang Maha Penyayang,
sebab kamu bukan yang pertama,
bukan pemilik penuh hatiku,
betul.
kamu yang aku sayang,
sangat sayang,
kamu,
aku sayang kamu.

MySpace
itulah dia jawapan aku, sebenarnya aku pun tataw la ape yang kamu fikir, sebab aku maleh na fikir. banyak lagi mende lain aku boleh fikir la.tapi,itu yang da pasti la. aku tak kisah. apa yang terjadik.

selalunya, kalu aku da sayang. sayang jewk la. walaupun, orang yang aku sayang da kahwin. tapi, tak leh la tunjuk sangat. nanti tak pasal-pasal aku kene serang nan bini dia pulak.

bangga tak? haha. berani gile kowt. cakap sayang kamu. kamu jangan nangis lak.terharu mungkin.

tapi, orang ckp 'jodoh pertemuan di tangan tuhan'. aku tahu. sebab tu aku bersyukur sangat. sebab dapat kenal dengan kamu.walaupun kita tak pernah jumpe. seyeszly. buat kamu. terima kasih. sebab kawan dengan aku. sebabkan aku sayang kamu. aku gembira bile kamu gembira. sow,gembira-gembiralah selalu.

beleh tahan gak merepek.haha. jap.sape yang jawab ek? sebabnya hati yang soal. otak ke? perasaan? nafsu? huhu~~ konpiusnye. tapi,wasenye. inilah apa yg ade dlm diri aku. walaupun aku tak perasan pun sebenarnya.

jeritdariwodexinli: memang berani.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...