sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Friday 12 March 2010

just this

xinli 1

keresahan aku pada mulenye adalah berpunce dari rase yang tak besh bile. rase cm meluat gile dengan orang yang berada di samping aku ini. sebabnye. memang sepanjang masa aku ni, dia kire adela. mungkin, takdir aku. kene idup nan dye. tapi,dulu aku sudah jujur dengan dia. mengatakannya. aku memang tak suka cara dia. tak suke dia. sampaikan, aku tak pernah pandang muke dia. langsung. sebelum itu. selepas dia menyatakan. dia akn jadi baek. aku pun mule pandang muke dia. sebenarnya,aku sedar la. aku bukan sapa-sapa pun aku nie. tahu. tapi aku takleh tipu diri aku. sungguh. aku nak jewk baek,ok, rapat-rapat. sampaikan aku tanya kat dia."ka rase ape yang kite buleh buat supaya kita baek?". mungkinlah. aku cam tak pikir cgt perasaannya waktu itu. maaf. aku tak  bermaksud. aku memang teruk. aku tahu.tapi maaflah. 
sebab tu skang. aku pun tak tahu kenapa? selalu jewk rase cm ape yg kau buat tu cm tak kene. annoying jewk. aku tak suka la rase cmtu. sungguh besa ujian ini. aku tak suka. seyezly! sebab tu aku tak tenang. memikirkan. apa yang terbaek utk aku lalui ini. sebab aku kene terimalah. yang aku sedang mendewasakan diri aku bersama kau. aku sebenarnya masih tak tahu. ape yang terbaek utk kita.
maaflah kawan. aku tak tahula. teruk sangat aku rase. mungkin cara terbaek. adalah. aku akn fikirkan segala kebaikan kau padaku. apabila rase pelik itu datang. aku akan tetap cube jadi kawan yang baek. setakat mana yg mampu. mungkin. yg pasti hidup kita kene jujur. supaya ia tenang.


xinli 2
ok. kalu perkataan maaf yang kau inginkan. aku memohon maaf sangat-sangat. aku tahu. aku tak sempurna. tak perlu lah kau memburukkan aku. aku tahu. aku sedar. memang aku ego. dari dulu aku tahu. tapi, terima kasih jugak sebab bagi aku tahu. apa yang kau rase tentang persahabatan. menarik fakta itu. kawan untuk bercerita. haha. aku tak suka gaduh. mungkin waktu dulu,aku bodoh gila. layan orang cam kau. g kawan na kau. biarpun aku tak rugi pape. tapi kau la. mesti buruk gile pengalaman hidup. kenal orang cam aku. dgr cite-cite bodoh aku. maafla. sebab kau terpaksa kenal orang yang teruk ini. .
janganlah kau risau tentang hartamu. aku akn serahkannya. sekembalinya aku ke malaysia. aku kan cube. maaflah. aku tataw la. kalu aku tak pernah mintak maaf lagi sal buku. tapi rasenye.. ntahla. tak penting. yang penting. aku bg balek t. insyaAllah. 
maafla lagi kalu aku ckp ape yg aku rase sbg kawan kau dulu. aku tak pewna amek aty. pew yg ada aku touching. sebab aku rase tak bawak ke mane pun. kalu aku mara pun. mara bease-bease jewk. kecuali tyme aku mara smpai nangesh. mmg mara gila na mati la. maafla. kalu telah buat hidup ka bosan. sebab kenal ngan orang cm aku. 
bencilah aku. semahumu. aku tak kewsa. ka memang layak untuk benci aku. lagipun, aku tak rasa kebenciaan manusia itu teruk buat diriku.kalu kau rasakan. aku tak layak atau tak patut terus berkawan dengan kawan kau itu. nasihatilah dia. ckp la kat dia. cyte la sume mende yg kau rase teruk tentang aku. kau ada hak sebagai kawan dia.  mungkin itu terbaek.
harap-harap pas ka da del aku kat fb dan hidup kau membuatkan hidup kau semakin tenang. aku harap kau bahagia. dunia akhirat. 

suwsanya hidup ini, huh..
sebenarnya semalam baru revision la.
cara untuk mendapat cinta dari Allah.
  1. mencintai Allah s.w.t dan rasulNya.
  2. mencintai manusia kerana Allah s.w.t
  3. takut melakukan kesalahan seperti takutnye dicampakkan ke api neraka.
tu lah sebabnya aku rasa. teruk sangat bila ade rasa membenci orang. tak suke kat orang. teruknya. aku tak suke la. rasa cm tu.ya Allah buang la jauh-jauh.

cintailah Allah,
kerna andai satu dunia ini membencimu,
Allah tetap mencintaimu.

ya Allah,
sesungguhnya kau yang menemukan kami,
dan engkau juga yang memisahkan kami,
sesungguhnya engkau Maha Mengetahui.

ya Allah, 
tetapkanlah hatiku,
jika dia terbaek buatku,
sesungguhnya engkau Maha Mengetahui.


 




 sekarang da rase ok skewt.
Alhamdulillah. nasib baek aku da belaja banyak mende kat cini. 
thanx sume orang!
tiena is smiling. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...