sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday 21 March 2010

sensetif gile.

asal tetibe rasa cam sakit tekak jewk. tak sukanya.haha
gara-gara aku tersedak tadi.mungkin..
dengan lepaknya,
aku menulis sedangkan kerja sekolah tak habis lagi,
selamba,
memang aku tak leh fokus,
takleh wat pe,
takpe,
dapat excused,
sendirik kasi.

story mory~~

 topik sensitif.mungkin.
ok. jujur. aku tak suke lelaki kelantan.
asal la hidup aku,pusing kat mane pun, masih wujud mereka.
walaupun tak semua camtu,
still ada segelintir,
ntahla. mungkin aku tak faham mereka.
tapi,sampai bila?
mereka sgt teruk bg aku,
they have bad manners.
ntahla.just like s***.
teruknya. memang tak suke.
sebenarnya dyeowg takde la kacau hidup aku lagi setakat ni,
sebab aku tak pewna la layan papewpun dyeowg ckp,
nyampah kowt,
kalu aku ade pun,
setakat pandang and senyum,
ciyan kowt,wat lawak bodoh.
tak reti bahase. cakap mende bukan-bukan.
guraw tak bertempat, melampau n rude..
nasib baek classmate aku takde owg kelantan yg poyo gitu.
still in control la,
universal.
buleh kiro la.

di saat aku cube memahami mereka,
yela,
aku pun ade gak darah kelantan nie,
sow, aku takde la beranggapan mereka teruk,
sebelum kenal,
tapi,
pelik an,
mereka memang camtu,
bila da kenal,
majoriti ada sifat tu,
bagi aku tak bagus la.
kenape ek?
ego?
ntahla.
cakap cam bagus.
alim. baik. skema. 
padahal. perangai hampeh. 
lagi teruk dari yang ada. ntah papewla.
memang cam org paling bermasalah r.

asal aku nie tak puas aty?
haha. sengal jewk~~
memang r.
aku tak suke laki yang bajet bagus dpn pompuan.
tak perlu la. 
bukan la sume orang kelantan.
actually, aku wase majoriti la.
maybe cara dyeowg cam kasar,
lagipun,
tahula perempuan ni sensitif,
kaum lemah la katakan.
tak perlu na bajet sangat,
sikit-sikit sudah.

aku cakap seyezly,
kalu deyall wat mende melampau-lampau kat membe aku lagi,
mampuslah korang,
semua orang ada tahap saba k,
tolong jangan melampau.
buat perangai leklok skit.
aku takde la bagus sgt,
tapi ye la,
agak-agak r an.
walaupun aku tak pewna la plak marah,
huhu...

kau buleh wat perangai semulajadi itu,
teruskan,
aku tak menghalangnya,
tapi,
tolong jangan kacau hidup orang lain,
tak baek la..

maafla,
kalu aku cakap mende yg tak baek,
tapi,
mende yg aku rase,
pelik.

ma aku slalu ckp,
tak baek la ckp camtu,
walaupun mereka mmg cmtu,
tapi,
dyeowg da ganggu ketenteraman org laen,
aku takde la ckp org kelantan jewk cmni,
owg len pun same.

da tu,
kawan aku pun owg kelantan gak,
tak perlu la wat dye gitu,
tak baek. da la tak mintak maaf,
cis!
ini mmg dimention kan,
utk golongan mereka.
yang berhampiran dgn bilik aku.
haha.
yang lain. 
tolong jgn amek serius.
ini. buat MEREKA.

mahu dihormati,
tapi tak reti menghormati,
tahu nak marah orang laen,
tak tahu lak orang laen marah.
gile!!

weyh,
mintak dijauhkan la,
ape orang ckp,
ckpla tak suke owg kelantan,
t kaw*n.
baru taw.
pergh~~
mintak jauh...
taknak aku.

besar lagi malaysia.
kalu takde kat malaysia.
banyak ag negara laen.
haha.
poyo jewk~~

buat kawan aku tu,
saba jewk la,
hope dyeowg sedar diri,
tak payah layan da sek sek dyeowg tu,
mengom~~






 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...