sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Thursday 25 March 2010

mish lorh~~

sElAmAt hArI pOLis ke - 203



semalam kali pertama hujan itu turun di bumi beijing ini sepanjang aku di sini. sejuk hati memandang. mmg besh. tu yang lepas abesh jewk wat karangan utk exam ary nie. aku terus tunggu seru tidur semalam. tapi, kerna rindu,aku takleh na tidur. 

yang memang aku selalu rindu. itu. kamu.
tadi, sedang jalan-jalan pulang dari kelas. angin kuat sangat. sangat sejuk. dengan aku yang pakai baju cam ape jewk. sebab mmg tak bajet hari ini begitu sejuk. mungkin kerna mood peperiksaan. aku dah tak fikir da semua itu. yang penting pegi sekowla,periksa.

aku terpandang satu budak yang ditemani ayahnya.melihat apa. aku tak pasti. sungguh. sebab aku bukan nampak sangat pun. rabun la katakan. sekilas pandang jewk. tiba-tiba teringat kat family aku. seyezly. 

walaupun kali terakhir bapak aku tepon aku adalah malam semalam. dan aku berbual seperti biasa. merepek. dan bapak aku pun layan jewk. da biasa merepek nan aku. dia pun same jewk cam aku. kuat merepek.huhu.

juga aku rindu pada mak aku. lame da aku tak dapat pakej bebelan dr beliau. biasa la, aku kan selalu perangai pelik-pelik. huh. dulu, dia paling tak mahu bg aku belaja jauh-jauh. sampaikan aku nak mintak matrik penang same nan kawan-kawan aku pun, dia cakap jangan. sebab wisawkan aku. kalu ade tempat belaja sebelah uma aku. aku wase dye suwoh aku belaja kat citu jewk. sng aty dye. haha. windunya. teringat pulak. sebelum aku dtg cini. mak aku ada cerita sal kisah dia nan bapak aku. besh woo~~

memang aku suke gile la. da aku pun layan jiwang-jiwang nie. yela. oldskool nye story. besh kowt. da pulak aku kenal watak-watak utama. selalu dgr cite yg ringkas. tapi,kali tu.. aku dpt full version.  dia na motivate aku sebenarnya tyme tu. sebab hanya dye tahu masalah aku tyme tu. down kowt. terima kasih banyak-banyak. sayang ma!

weyh,
orang lain pun aku rindu jugak sebenarnya. tapi, maleh la na cite. panjang lak. abesh hariku ini nanti. yela dihabiskan utk cerita semua orang. tapi. seyezly, hari ini sebak sikit, rindu family. tak sabar nak balik. nak tidur kat umah. makan-makan. dan sebagainya.

waktu aku meninggalkan mereka semua dulu. aku tak nangish pun. sebab mybe aku da biasa berjauhan. walaupun aku tak suke .sebab aku memang tak suka. selalu asyik na demam jewk. homesick. haha. tyme kanak-kanak la. tapi skang da kurang sikit. aku da besar k. 18 tahun. wahh. cm tak caye jewk. bangga seyh.
tapi da sampai sini. bohongla kalu aku ckp aku tak nagish. haha. kantoi jewk. aku mmg cengeng k. harap maklum. standad la. sensetif gile. tapi. senyap-senyap suda. haha. lawak kalu ingat balik. cam budak-budak. tapi yela an. takkan nagish tanpa sebab. ok. aku mmg dr kecik. akan nagish kalu sakit. sape yg tak nagish kalu sakit? angkat tgn k. ok. mmg hebatla. 

demamla yg selalu wat aku nagish. tp, alhamdulillah. setakat aku dtg cini. baru sekali aku demam. demam yg sgt teruk. mintak jauh la demam dari aku buat seketika ini. aku mahu tamatkan sem ini dgn jaya dan sehatnya. ;p

uit,kelas sejarah yg ntah papew tadi. maafla. aku sejarah melayu pun tunggang tebalik. maen buat sejarah sendiri aku tahu la. inikan pulak belaja sejarah cina. huh, memang melayang layang la fikiran aku tadi. diiringi rakan sebelah aku. tak paham. maaf. tapi, part yg ade jackie chan tu aku suka.haha. semua orang pun. bgun dr tidur. tengowk.hehe.  besh kowt.

我觉得今天的考试还可以。 但是我不知道怎么样。 ramai orang cakap suwsa. aku pun rasa gak. tapi, rasa bease jewk. selalu pekse aku rase cm. arghhh~~ tekanan. pas da abesh, lega la. huh, buleh wat keje laen sementara waktu. berfoya-foya. ahaha. lagipun, suwsa ke senang ke. aku dah jawab da. itu jewk yang termampu. markah ntah berape jewk dpt. selalu pun cmtu. yg penting da wat yg terbaek. 



 aku  melangkah,
tanpa sempat menoleh,
terus menuju destinasiku,
aku gagah,
aku yakin,
kerna aku tahu,
kalian di sampingku,
aku harapkan,
andai aku berpaling,
kalian masih di situ,
menjadi sebahagian hidupku,
cinta mati,
buat kalian.
muahhx~~

MySpace

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...