sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Saturday 27 March 2010

ingat ini. ingat itu.

hari ini melepak nan senior. usrah sebenarnya.
pas da abesh tu. dyeowg cyte la. sal makanan. takut aku dgr.
memang kene jage mkn kowt. takleh maen taram jewk.
betul la ape yg dikatekan. mende yg kite mkn an jadik darah daging kite.
seram. seyez.
sosej yg dyeowg usha.
memang dasyat la kowt. cop 清真(halal) ade.
tapi slek la. sebab daging yg dyeowg gune tu bukan sebarangan daging.
daging b*bi k.
terkejut aku dgr. memang takleh bla.
sape da makan. naseb la.
naseb bek aku tak makan sosej.
alhamdulillah~

papew jewk terutamanya sosej yg dikilangkan oleh :

成都 佳享 食品 公司
chengdu jia xiang shi pin gongsi

*jangan beli k. tak halal.

dan yang lebih baik lagi adalah. 
kalu nak beli mende makan. kene tengok ingredients betul-betul.
yang ade daging-daging takya beli la. 
ataw yang cm pelik-pelik tu.
tak perlu.
ok.

bahaya utk kesihatan.
yg paling perlu dielakkan ialah ini.
乳情粉 
ru qing fen (whey powder)

pastu alcohol pun.
kena jaga-jaga jugak k. tak bagus.
jadik kene blaja la na kenal hanzi dye.
aku pun x knl sangat.
酒.
kalu aku x silap la.
papewpun kene tcre.
belilah makanan yang diyakini. dan makanlah dgn tenang.
haha.
thanx kat mok. sebab dye yg menyelamatkanku. dia bagi inhaler dye kat aku. kalu tak,tataw la ape jadik kat aku smlm.alhamdulillah. takde pew. pasni aku da tkkn kuwa dgn baju yg nipis ag. tak sanggup aku.


Segembira manapun kita di dunia ini, kita belum tahu nasibnya di akhirat nanti..Selama mana pun kita rasai hidup ini, pastinya ajal akan menemui diri..Sebahagia manapun jiwa, dugaan akan juga melanda..Kerna hidup kita ibarat matahari dan bulan, adakalanya akan kelihatan, kemudian hilang dari pandangan..Tiada yg kekal di dunia ini, walaupun segenggam bahagia dan secubit derita sekalipun
 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...