sebab awak comel, klik kat bawah ni :)

Sunday 21 March 2010

jagalah hati saya

 rase anda berubahkah? 
saya rasa telah banyak yang telah berubah hari ini. pada diri. pada sekeliling. dalam kehidupan. alhamdulillah. mungkin ini rahmat buat saya. dan semua orang. tapi, kita kene berubah atas keinginan sendiri. dengan niat yang betul. sebab apa yang kita dapat nanti adalah kerna niat. sow, sentiasala berniat baek.
penting kowt niat tu. papewpun kene selalu fokus pada niat. perbetulkan niat.ok!


takde perubahan yang berlaku sekelip mata. semuanya mengambil mase. sebab kalu sekelip mata kite berubah, sekelip mata gak kite akan kembali. lagipun, hati manusia tu sangat rapuh. rapuh ke? ntahla.. tapi ia tak buleh berubah sekelip mata.hanya Tuhan yang tahu. sedangkan dulu. semasa penurunan Al-Quran pun, turun berperingkat-peringkat. sebab. manusia buleh menerima perubahan. tapi, mengambil masa.

bagilah masa pada orang yang memerlukan. buleh maen bagi-bagi lak. tapi tak salah. jangan terus menyalahkan mereka. memaksa. yang paling penting kite kene bersederhana. moga apa yang dilakukan itu. diredhai. yang paling penting. harap segala perkara kebaikan itu berkekalan. berterusan.


bercakap mengenai hati.


awak tahu siapa pegang hati kita?
Allah yang pegang hati kite,
tapi kite buleh mintak padaNya,
terus minta,
sebab dia tahu,

hati kite tak buleh dipaksa,
lebih-lebih lagi,
untuk berbuat baek,
tapi mudah terpengaruh,
untuk perkara tak baik,
sebab tu kite kena ade ilmu,
tahu beza baek buruk,
dan tahu yang terbaek,

hati saya keras,
sebab tu saya nak hati saya lembut,
supaya hidup saya tenang,
urusan saya senang,
insyaAllah.

kita akan sentiasa memerhatikan apa yang kita mahu. walaupun kadang-kadang kita tak sedar apa yang kita mahu.  


know what?
if i get the chance to tell the whole world,
i will,
telll that,
i really love u,
from the bottom of my heart,
sincerely,
and,
i always hope,
that u always be with me,
u should know,
that i never love a person,
like i love u,
seems u are the special one,
muhammad ameer.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...